Cauta in stiri

RSS Feed

evacuari

Akrapovic...suna bine

Costi Radoi | 03.02.2012
Foto ©: akrapovic

Ii auzim seara pe bulevard cu sunet bass. Ii auzim venind din urma cu un zgomot puternic de avion de vanatoare. Ne ridica parul de pe ceafa la trecerea lor pe frana de motor, cu flacari si pocnete. Sunt motociclistii care si-au echipat motocicletele cu tobe de esapament "performance". Sa vorbim despre istoria firmelor ce produc tobe de esapament! Sub lupa, vom pune liderul din domeniu, Akrapovic.


Compania a luat nastere in 1990 in Slovenia, fiind opera lui Igor Akrapovic, insa produsele la vremea aceea se numeau Skorpion Exhausts, asta din cauza ca in limba nativilor musulmani din Slovenia, cuvantul akrap inseamna scorpion. Astfel a inceput o epopee in cautarea perfectiunii, Igor Akrapovic fiind un perfectionist.


In 1993, tobele Skorpion intrau in competitiile internationale, echipand motociclete din diverse campionate, dar cel mai important in SuperBike, prin echipa Kawasaki Deutschland, care in 1994 a folosit Skorpion pentru tot sezonul. In 1997 se schimba numele din Skorpion in Scorpion, iar apoi in Akrapovic, din cauza unor chestiuni legate de nume inregistrat, trade-mark...si alte chestii de tip legal. Insa tot acesta este si anul primei victorii in WSBK, obtinuta de Kawasaki si Akrapovici cu ajutorul celebrului Akira Yanagawa.


O miscare importanta se produce in 1999, cand Akrapovici trece de la mini productia dintr-un mic atelier, la o fabrica mare, dotata cu utilaje moderne. Pruductia si cercetarea sunt impinse si mai mult, astfel incat in 2000, toate echipele de uzina japoneze de la WSBK isi echipau motocicletele de competitie cu sisteme de evacuare Akrapovic, iar Colin Edwards de la Castrol Honda castiga titlul mondial, evident folosind Akrapovic.


In 2002 standardul Akrapovic atinge cote si mai inalte, cand se semneaza acordul pentru echiparea motocicletelotr de MotoGP ale firmelor Honda, Aprilia si Kawasaki. Pentru prima data cei de la Akrapovic dezvaluie publicului metodele de lucru, echipamentele folosite si tehnologiile utilizate in fabricarea sistemelor de evacuare, pentru ca in 2004 sa treca si la o alta bransa, mult mai complicata, cea auto, echipand o echipa de Formula 1.


In 2007 se schimba emblema produselor, iar scorpionul obisnuit este acum un simbol. Acest lucru a adaugat un aer fresh si novator, mai ales ca s-a schimbat foarte mult si imaginea companiei, considerata acum a avea produse din gama premium, iar in 2009, deja Akrapovic mai adauga pe lista dependintelor o turnatorie, rezolvand astfel si problema materiei prime, titaniumul, pentru confectionarea sistemelor de evacuare. Printre tehnologiile novatoare folosite se afla sudura sub jet de apa, sau taierea materialelor folosind plasma.


In 2010 apare primul sediu al operatiunilor de pe continentul american, iar in 2011, Akrapovici celebreaza 20 de ani de excelenta in productia de evacuari,  printr-o expozitie organizata la Bistra in Slovenia, unde su fost prezente printre masinile de succes din curse si motociclete celebre care au repurtat victorii insemnate, printre care si cele de MotoGP de la Yamaha si Suzuki, ce au fost echipate tot cu tobe Akrapovic.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.