Cauta in stiri

RSS Feed

anvelope

Anvelope Dunlop pt Moto2

Costi Radoi | 13.03.2012
Foto ©: Dunlop

 Viata unei anvelope de Moto2 incepe in camera de proiectare, unde se folosesc softuri de simulare a conditiilor de pista. Aceste softuri sunt in stare de un pronostic al elasticitatii, si al fortelor aplicate pe anvelopa, calculeaza materialele alternative si stabilesc profilul optim al anvelopei. O astfel de simulare, reluata pana la momentul gasirii solutiei optime, poate dura chiar si o saptamana.

Inginerii construiesc apoi o macheta folosind metode de tip CAD, pentru a vizualiza solutia obtinuta. Analiza elementului finit (FEA), va arata astfel orice zona solicitata intens, care poate genera caldura. Numai in momentul in care toata munca de pe zona software este finalizata, noua matrita metalica este realizata.

Compozitia anvelopelor de Moto2 contine materiale exotice si fibre metalice, dar si elemente conventionale cum ar fi poliamida, acestea impreuna formand baza carcasei. Aici este adevaratul secret al Dunlop, iar tehnologia de fabricare, denumita NTEC ofera posibilitatea de a rula si la presiuni joase, acest lucru insemnand tractiune si aderenta marita, durata de viata si un bun feedback.

Dunlop a introdus tehnologia Multi-Tread (MT) inca din anii '80. Acum toate anvelopele supersport de strada de la Dunlop folosesc aceasta tehnologie, ce se referea la o portiune “de tractiune” pe coroana anvelopei, ce mareste durabilitatea si stabilitatea motocicletei, si o portiune “de aderenta” pe lateralele anvelopei, pentru imbunatatirea aderentei pe viraj.

Dezvoltarea unei anvelope de circuit duce chiar mai departe: inginerii au facut copii ale circuitelor, pentru a fi analizate atat din punct de vedere al desenului, cat si al conditiilor si calitatii asfaltului, pentru a gasi solutia optimapentru motocicletele de curse de la clasa Moto2.

Anvelopele Dunlop prezente la calsa Moto2 trebuie sa fie conforme cu mai multe tipuri de situatii si de conditii de operare, iar pentru a se intampla acest lucru, fiecare anvelopa este scanata cu raze X si verificata pentru uniformitate.

Desi nu are un rival in aceasta competitie, Dunlop va continua dezvoltarea anvelopelor pe tot sezonul competitional am categoriei Moto2, iar lectiile invatate vor fi aplicate in productia anvelopelor de strada.

Mai jos este declaratia lui Steve Male, manager la Dunlop motorcycle Motorsport, cu privire la activitatea din sezonul 2011

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.