Cauta in stiri

RSS Feed

frane

Discurile de frana Braking

Costi Radoi | 21.03.2012
Foto ©:

Una dintre cele mai importante companii producatoare de piese pentru segmentul after-market, este Braking. Compania a pornit in 1990 cu productia de discuri de frana, iar treptat productia s-a diversificat, acum fiind prezente in catalog si placutele de frana, etrierii, pompele si racordurile de frana si chiar si jante.

Hai sa vedem ce e cu discurile de frana, punctul ce a reprezentat nasterea companiei.

Acestea sunt grupate in 6 categorii: strada si supermoto, offroad, cruiser, scooter, atv si biciclete.

La randul lor, fiecare categorie contine mai multe tipuri de discuri. In cazul celor de strada si supermoto se afla Batfly Strada, SK2, Batfly Enduro, W-Flo, W-Fix, R-Flo, R-Stx si R-Fix. Cele de offroad sunt impartite in Batfly Cross, W-Open, W-Fix si R-Fix.

Pentru cruiser, obtiunile sunt: Hummer, R-Flo si R-Fix. Scooterele beneficiaza de W-Flo, S3, W-Fix si R-Fix. ATV-urile doar de W-Fix si R-Fix, iar bicicletele de S3 si W-Fix.

Insa dupa ce am insirat atatea denumiri si prescurtari, hai sa vedem ce e cu fiecare, iar primul care intra sub lupa este Batfly. Acest tip de disc, fie ca e strada, enduro sau cross, este flotant, adica zona de frictiune se prinde de suport cu ajutorul unor inele. Portiunea de frictiune este ondulata (Wave) si prezinta o caracteristica directionala, acest disc neputand fiind montat in alt sens decat cel indicat. Zona de frictiune este formata dintr-un inox ce rezista la temperaturi de peste 800°C. Ventilarea discului si regenerarea placutei de frana sunt realizate de catre striatiile din suprafata de frictiune. Suportul este realizat dintr-un aliaj dur si usor de aluminiu.

Discul de frana SK2 este discul de frana “Wave” traditional, flotant cu zona de frictiune din inox si suport de aliaj dur de aluminiu. Ventilarea se face cu ajutorul perforarilor din zona de frictiune.

Discul de frana W-Flo, este un disc flotant, ondulat, cu zona de frictiune si suport din otel. Ventilatia se realizeaza prin perforatiile zonei de frictiune. Versiunea W-Fix prezinta acelasi material, insa nu este un disc ondulat flotant, ci unul fix, adica unul care nu prezinta inele, zona de frictiune fiind cea prinsa de butucul rotii.

Discul Hummer, este un disc flotant din otel, cu un design foarte interesant al zonei de frictiune si cu suport de otel. Ventilarea este realizata tocmai prin forma neconventionala, decupata, a zonei de frictiune.

DIscurile R-Flo si R-Stx, sunt discuri de frana rotunde, flotante, cu perforatii conventionale pentru ventilatie, diferenta constand in faptul ca R-Flo are suport de otel, iar R-Stx are suport de aluminiu. Versiunea R-Fix mentine caracteristicile zonei de frictiune ale R-Flo si R-Stx, insa nu este flotant.

Discul S3 este un disc semiflotant, adica un disc de frana la care suportul si partea de frictiune sunt una si aceeasi bucata, insa din loc in loc prezinta inele de dilatare. Ventilatia se realizeaza prin perforatiile din suprafata zonei de frictiune.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.