Cauta in stiri

RSS Feed

anvelope

Dunlop RoadSmart 2, un nou must in touring

Costi Radoi | 01.02.2012
Foto ©: dunlop

Noul RoadSmart II de la Dunlop, este noul punct de referinta in materie de anvelope de touring. Este un update de sucess al vestitului RoadSmart, ce foloseste tehnologiile Jointless Belt si Multi-Tread.

Dar sa trecem peste lauda aceea cu asta este cel mai bun, face cele mai multe s.a.m.d. Sa vorbim exact de ceea ce conteaza cu adevarat, si anume compozitia si tehnologia de fabricare.

Una dintre cele 2 tehnologii importante este Joinless Belt (JLB), o tehnologie ce se refera la constructia centurii carcasei din multe fibre paralele pentru a genera un comportament liniar pe inscrierea in viraje. Aceasta tehnologie ajuta anvelopa sa fie mai dura in carcasa, sa nu se deformeze la apasarea pe viraje, dar in acelasi timp sa pastreze trasa. Practic vorbim de un nou sistem de amortizare a socurilor direct in carcasa anvelopei. Lucrul acesta este benefic motocicletelor touring, ce nu merg intotdeauna pe strazi ca-n palma.

Celalta tehnologie folosita in constructia anvelopei, este Multi-Tread (MT). Aceasta tehnologie este de fapt un nume frumos pentru a explica faptul ca anvelopa are o compozitie mai moale pe laterale, pentru un grip ideal pe viraje, si o compozitie mai dura pe coroana (calea de rulare centrala), ce-i permite sa reziste la rularea pe o distanta mai mare decat o anvelopa cu o compozitie simpla. Reala noutate este insa ca aceasta portiune de pe coroana reuseste sa-si mentina proprietatile si cand temperatura nu e chiar atat de ridicata, suprafata de care vorbim ruland perfect si rece, nu numai bine incalzita.

Silica este un alt adaos in compozitia anvelopei, iar prezenta acestui compus ofera anvelopei un grip bun pe vreme racoroasa si, bineinteles, pe ploaie. Pentru ca anvelopa sa se incinga mai rapid, compusii de silica sunt acum mai elastici, si intre straturile anvelopei sunt mici particule de carbon ce ajuta la ridicarea temperaturii.

In concluzie, vorbim despre o anvelopa gandita, proiectata si construita strict pentru touring, deoarece atat desenul cat si carcasa radiala, plus compozitia ei, se refera clar si la zone in care drumul nu ne avantajeaza si la temperaturi sau conditii atmosferice dificile cateodata, dar foarte probabil de intalnit la un drum intins.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.