Cauta in stiri

RSS Feed

mansoane

In cautarea grip-ului...din palma

Costi Radoi | 07.02.2012
Foto ©: ariete

Discutam atat despre grip. Stim cat de important este grip-ul pentru a mentine o motocicleta pe trasa, iar asta pentru maxima performanta, in conditii de maxima siguranta. Deci avem nevoie de grip. Dar, exista o expresie care spune despre un bun pilot ca “are mana”, sau “tine bine motorul in mana”. Si lui ii trebuie grip…in palma.

Ariete Grips, sunt binecunoscutele mansoane ce deja s-au facut remarcate peste tot. La ora actuala este cea mai importanta firma care produce mansoane cu forma half-waffle, mansoane cu desen special, ce se pot scurta, mansoane de origine, mansoane de gel, pana la mansoane cu 2 si cu 3 straturi diferite de material, pentru o eliminare a vibratiilor cat mai eficienta si bineinteles…un grip cat mai bun in palma. Si cum niciun tip de motor nu trebuia lasat la o parte, gama de mansoane se adreseaza absolut tuturor genurilor de motocicleta, de la trial, cross/enduro, raid, strada, si circuit. Si sa nu uitam si mansoanele “de fite” cu detalii din aluminiu.

In gama mansoanelor de strada, mansoanele bazate in primul rand pe aspect sunt cele cu insertie de aluminiu si zona de grip din cauciuc moale, denumite Alu-Rub si cele cu diferite inscriptii, inclusiv insemnele marcilor sau ale modelelor de motocicleta, paleta coloristica fiind si ea variata. Acestea se numesc Harri’s si Harri’s Evo. Diferenta dintre ele este ca Evo au o forma anatomica.

Mansoanele de serie, sunt mansoanele pt motociclete de strada, identice cu cele care vin din fabrica. Pt unele motociclete, Ariete chiar este furnizorul ce echipeaza motocicletele direct de pe linia de montaj. Se numesc Standard

Tot in gama mansoanelor de strada intra si Estoril, din cauciuc moale din 2 straturi, aproape de cele race ca si design si Extreme, care sunt foarte moi cu 2 tipuri de duritate, in general destinate motocicletelor de competitie. La fel ca la Estoril, mansoanele prezinta 3 canale pentru asigurarea mansonului cu fir de sarma.

Mansoanele de scuter sunt si ele impartite in Ariete Grips Scooter cu un strat sau doua si Harri’s Scooter. Mai exista si o serie realizata pentru scuterele Piaggio si bineinteles pentru Vespa.

Mansoanele off-road se impart si ele pe mai multe categorii. Cele mai avansate sunt Trinity, realizate din 3 straturi de material. Acestea amortizeaza vibratiile foarte bine. Duality sunt urmatorul pas, cu numai 2 straturi de material, iar Unity sunt realizate dintr-un strat, insa au o forma specifica pentru amortizarea vibratiilor.

Urmatoarele modele sunt Extreme si Extreme Basic, ce au desen half-waffle, la fel ca Unity, adica un soi de “gratar” special in zona terminala a degetelor, desen ce se intinde pe jumatate din circumferinta mansonului, pentru un grip al mainii cat mai ferm. Diferenta dintre Extreme si Extreme Basic este data de faptul ca bara de amortizare a vibratiilor, ce se intinde din podul palmei pana la zona dintre degetul mare si cel aratator este mai generoasa, oferind o amortizare a vibratiilor ceva mai buna. Toate aceste mansoane au canale pentru asigurarea cu fir de sarma. O alta particularitate este ca Extreme poate fi achizitionat ca Naked, fara gratar, Half-Waffle sau chiar Full-Waffle, adica avand acel desesn pe toata circumferinta.

Tot in sectiunea de off-road mai intalnim si mansoanele Rally, destinate motocicletelor de raid si care sunt confectionate din burette, stiindu-se faptul ca distantele extrem de mari in off-road, plus vibratiile acestor tipuri de motociclete ar obosi pilotul extrem de tare. Exista insa pentru off-road si seria Harri’s care este foarte bine implementata, nelipsind de la niciun tip de motocicleta sau ATV.

Mansoanele de trial sunt fie cu 2 straturi, numite Trial, fie cu un strat foarte moale, sunt numite Unisoft si amandoua modelele prezinta canale de asigurare cu fir de sarma. Cele pt snowmobil sunt fabricate din gel. Ceva mai interesante sunt cele de ATV, care pe langa modelul omniprezent Harri’s, mai aliniaza pe raft un model denumit Unity, cu aceleasi specificatii ca la off-road, o serie Flash ATV cu desen full-waffle si canale de asigurare cu fir de sarma dar si un model deosebit denumit ATV-Downhill, care pe langa faptul ca are canalele de asigurare, are si zona speciala de unde se taie pt a fi folosite la downhill. Acestea sunt mansoane cu 2 straturi de material.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.