Cauta in stiri

RSS Feed

Mai ieftin poate insemna necorespunzator!

DID - Mare ATENTIE la kit-urile de lant neconforme!!!

Dan | 08.10.2012
Foto ©: DID

Anvelopele si kit-urile de lant sunt in principiu cele mai scumpe consumabile uzuale de care motocicletele noastre au nevoie (cardan, sic!). Avand in vedere ca ambele implica si manopera la un atelier relativ specializat, costul creste si mai mult.
In ceea ce priveste kit-urile de lant, foarte multi fac eroarea de a considera si pinioanele ca fiind de aceeasi marca cu lantul. Unii nu vor decat pinioane DID, si atunci cand le spui ca sunt de fapt alta marca, poate chiar lider mondial... se arata neincrezatori.
SCHUMOTO srl (www.schumoto.ro), importatorul oficial DID in Romania, ofera kit-urile de lant DID cu pinioane JT, ESJOT, EMGO sau MOTOPRO. De ce 4 marci, nu ajungea doar una? Simplu: optimizarea costului kit-ului. Acolo unde JT are un pret prea mare pentru un pinion, este posibil ca EMGO sau MOTOPRO sa vina cu o solutie similara calitativ, dar cu pret mai bun.

Ideea articolului vine insa din nevoia de informare cu privire la alegerea corecta a lantului DID, elementul comun in toate kit-urile. Care sunt criteriile pe care le utilizam atunci cand achizitionam un kit de lant?
1. sa se potriveasca. Asta intra in responsabilitatea vanzatorului. Chiar daca avem o preferinta de marca, pe care vanzatorul o respecta, de cele mai multe ori cerintele tehnice se opresc aici;
2. pretul;
3. servicii asociate – livrare rapida, discount, montaj inclus sau reducere, etc.
Va regasiti in aceste criterii? 99% dintre dumneavoastra se incadreaza, si nu este nimic rau in asta. Avand in vedere ca nu ne propunem sa dezbatem punctele 2 si 3, ne vom concentra pe punctul 1.
Desi trebuie sa avem incredere in vanzator, nu trebuie sa fim orbi. Pentru a va vinde, exista posibilitatea ca vanzatorul sa va influenteze decizia de a cumpara de la el imbunatatind punctul 2 (reducere pret) prin deprecierea punctului 1 (reducere calitate), respectiv sa va ofere un lant inferior calitativ, chiar nerecomandat, care reduce substantial pretul kit-ului de lant, avand in vedere ponderea foarte mare pe care o are lantul in valoarea totala a kit-ului. Evident, este decizia fiecaruia cu privire la calitatea pieselor pe care le foloseste, problema rezida insa in faptul ca 99% dintre cumparatori nu stiu de fapt ce au cumparat, bazandu-se pe vanzator, iar acesta nu informeaza, sau o face trunchiat... „merge foarte bine si asa”.

Concret, DID are o serie de modele de lanturi, fiecare cu destinatie precisa, iar ei spun foarte simplu: „If your motorcycle came with an O-Ring chain as original equipment, it must be replaced with an O-Ring or X-Ring® chain of equivalent or greater strength”. Mai mult, in ceea ce priveste garantia oferita, „D.I.D chains are not warranted against normal wear, incorrect installation, incorrect alignment, poor maintenance, misapplication (see motorcycle owner’s manual for manufacturer’s original equipment specification) or damage due to any alteration of a motorcycle.“
Dar sa luam un exemplu concret. Sa presupunem ca avem o motocicleta HONDA Varadero 1000 cc.  Lantul necesar este DID 525ZVM2 (recent imbunatatit si inlocuit cu DID 525ZVM-X). Acesta este recomandat pentru motocicletele street si supersport cu capacitate cilindrica de pana in 1300 cmc (conform tabel anexat).  Pretul pentru acest kit de lant, in toata reteaua de dealeri SCHUMOTO (majoritatea magazinelor din tara!) este de 173 EURO. Un pret foarte bun, avand in vedere ca lantul are specificatii superioare. Aceeasi motocicleta are insa alt lant in ofertele „speciale” pe care le putem gasi in Romania, evident cu lant inferior (525VX!!!) dar si in oferta Louis (articol 10048278), ca doar n-am inventat noi... preturile reduse! Lantul 525VX este la randul lui foarte bun, dar pentru motociclete cu capacitate cilindrica mai mica, respectiv pana in 750cc, fiind total nepotrivit pentru un motor de 1000cc cu un cuplu foarte mare. 


In concluzie, pentru a va proteja de toate lucrurile neplacute ce pot fi cauzate de un lant inferior (rupere subita, uzura prematura si necesitatea ajustarii in mod repetat, etc) este suficient sa verificati tabelul DID pentru specificatii inainte de orice achitizite...
In cazul kit-ului cu lant inferior (nerecomandat), pana la urma mai ieftin inseamna mai scump! Mai putini kilometri si mai mult cost de manopera (mai multe inlocuiri in timp!) plus un risc foarte ridicat de rupere de lant - blocaj roata spate - accident, cu posibile urmari tragice!

Sursa oficiala DID Romania: www.kitlant.ro
Link-uri oficiale utile: www.didchain.com; www.jtsprockets.com

PS: Un comentariu este necesar. Sunt foarte multe cazuri de "pun ceva mai ieftin pentru ca vreau sa o vand"! Este imoral si periculos, de preferat fiind ca motocicleta sa fie oferita spre vanzare cu kit de lant uzat, si sa se aplice o reducere de pret egala cu pretul kit-ului de lant ieftin... lasand viitorul posesor sa decida singur asupra nivelului de siguranta pe care vrea sa-l adopte.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.