Cauta in stiri

RSS Feed

anvelope

Pirelli Diablo Supercorsa pentru Triumph Speed Triple R

Costi Radoi | 27.01.2012
Foto ©: pirelli

Ultima creatie a atelierelor din Hinckley va folosi Pirelli Diablo Supercorsa ca echipare standard, cu 120/70 ZR17 pe fata si 190/55 ZR17 pe spate.

Jerez de la Frontera, 26 ianuarie 2012 – Noul Triumph Speed Triple R, recent prezentat la EICMA, va rula pe Pirelli Diablo Supercorsa SP anvelope derivate direct din SC (Special Compound) versiune care echipeaza motocicletele din Superstock 1000 FIM Cup. Pe fata se monteaza 120/70 ZR17, iar spatele este un 190/55 ZR17, iar aceasta configuratie ofera atat grip-ul de pe pista cat si avantajele unei anvelope de strada. Diablo Supercorsa SP foloseste fix acelasi profil ca SC, cu zona slick pe laterale, marind pata de contact cu solul in viraje, iar in curbele medii cand pilotul este inca pe franare sau deschide gazul pentru iesirea din viraj ofera o optima variatie a patei de contact, in directa proportie cu unghiul de aplecare, oferind un raspuns progresiv. Avantajele sunt: o mare stabilitate si viteza in viraje, un feedback ce ofera incredere, cu un sentiment al sigurantei atat pe strada cat si pe circuit, si o tractiune incredibila pentru a incuraja intrarea pe gaz mai devreme. Aceaste anvelope sunt caracterizate de o carcasa fata ce ajuta la lipirea cauciucului pe asfalt chiar si cand se descarca fata, si o carcasa spate ce ajuta la distributia mai buna a presiunii pe suprafata drumului.

Aspectul ramane acelasi ca la “SC” sau Special Compound, adica anvelopele de competitie. In timp ce dezvoltarea orientata catre performanta respecta regulamentul FIM in materie de Supersport, santurile desenului sunt concentrate catre zona mediana, lasand lateralele si centrul anvelopei ca un slick, pentru a imbunatati aderenta. Acest desen este creat pentru a oferi maxima stabilitate, in acelasi timp sa evite efectul de gelatina, produs de supraincalzire, pentru a putea oferi posibilitatea de a pastra o trasa cu maxima performanta si consistenta, ceea ce este necesar in reducerea timpilor pe tur.

Compozitia SP-ului are o durata de viata mai mare decat cea a celor de competitie, SC-urile, si rezista la mai multe variatii de temperatura, pentru perioade indelungate, variatii ce sunt specifice soselelor, totodata oferind si o mai buna stabilitate pe ud. Durabilitatea si frictiunea compozitiei au fost indelung studiate, pentru a permite tuturor rider-ilor sa gaseasca acea precizie in negocierea virajelor, sustinuta de un feeling de contact cu solul fara a afecta insa stabilitatea si confortul binecunoscut al anvelopelor Pirelli Supercorsa. Cel mai important element al lui Diablo Supercorsa SP este unica posibilitate de a garanta o incalzire rapida, cand este vorba a fi comparat cu SC, dar in acelasi timp ofera si performante de strada cum ar fi durata in timp si stabilitate la viteze mari in liniile drepte lungi ale autostrazilor.

sursa: Pirelli, conferinta de presa din 26-01-2012.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.