Cauta in stiri

RSS Feed

anvelope

Pirelli Scorpion Rally, unul din atuurile KTM in Dakar 2009

22.01.2009
Foto ©: KTM

Dupa ce a castigat decisiv editia 2009 a Raliului Dakar, avand in top 10 al clasamentului general opt motociclete, compania austriaca KTM a tinut sa multumeasca celor de la Pirelli pentru conceperea pneului Scorpion Rally, utilizat de pilotii sai.

Pit Beirer, directorul Offroad KTM, a declarat:Vrem sa le multumim celor de la Pirelli si intregului departament de curse si dezvoltare pentru acest succes. A fost o provocare pentru amandoi (KTM si Pirelli) sa concuram intr-un raliu atat de dificil in America de Sud unde nimeni nu a stiut la ce sa se astepte insa intr-un timp foarte scurt Pirelli ne-a oferit cel mai bun pneu de raliu creat vreodata. Prin victoria noastra am dovedit succesul acestei colaborari. Daca in 2008 am castigat alaturi de ei doua titluri mondiale in motocross, anul 2009 l-am inceput in forta prin aceasta victorie in Dakar. Parteneriatul Pirelli/KTM este mai puternic ca niciodata!"

Nu numai cei de la KTM sunt incantati de aceasta reusita. Astfel Piero Misani, director R&D la Pirelli, declara despre rolul lor in victoria echipelor KTM:Scorpion Rally a fost un proiect special, un pneu conceput pentru editia din 2009 a raliului Dakar. Pot spune ca a fost nevoie de o abordare diferita, la o scara mai mare deoarece am fost ajutati in cadrul testelor de KTM si am efectuat multiple probe in zone diferite; in Italia am verificat noile mousse-uri, in Germania pneul spate si in Brazilia cel de pe fata. Ne-am atins scopul tinand cont ca Pirelli Scorpion s-a dovedit pneul cu cea mai buna tractiune pentru motocicletele mai mari, precum KTM 690. Ne-am indreptat atentia catre noi materiale si diferite moduri in care le putem amesteca pentru o rezistenta mai buna. Parteneriatul cu KTM a fost o ocazie buna pentru a intelege exact ceea ce se vrea de la o anvelopa de raliu si ne bucuram ca ii vom avea alaturi si in alte raliuri.

Editia din 2009 a raliului Dakar s-a dovedit una foarte dificila din cauza diversitatii terenurilor intalnite, iar pentru piloti si tehnicieni, gasirea setarilor potrivite s-a dovedit mai a fi mai grea decat in celelalte curse Dakar, organizate in Africa.

Pneurile celor de la Pirelli a fost arma secreta a echipelor KTM, rezistand cu brio la diferitele suprafete de rulaj intalnite datorita caracteristicilor sale, rezistenta net superioara si aderenta oferita in orice conditii.

De la informatiile obtinute initial din primele teste, pana la comunicarea apropiata din timpul cursei Dakar, puteam observa clar stransa legatura intre cele doua companii si viitoarele rezultate pozitive datorate acestui parteneriat.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.