Cauta in stiri

RSS Feed

anvelope

Pirelli si WSBK - 25 de ani

Costi Radoi | 09.05.2012
Foto ©: pirelli

In 2012, WSBK-ul, prima data disputat in 1988, celebreaza a 25-a aniversare, iar Pirelli, care a fost prezent inca de la inceput, iar ca unic furnizor de anvelope inca din 2004, a decis sa onoreze acest important eveniment cu o editie aniversara a anvelopei pentru proba Superpole, pe care pilotii au folosit-o pe 5 mai. Anvelopa Diablo Superbike, cu compozitia ultra moale Superpole, in versiunea aniversara “Silver Stripes”, are 6 linii argintii pe banda de rulare, culoarea traditionala a aniversarii celor 25 de ani, si o inscriptie cu steagul Italian si un logo comemorativ, creatie a Infront, pentru a celebra sfertul de secol de Superbike.

Toate cunostintele noastre provin din experienta, la fel cum a sti inseamna a-ti aminti, astfel ne amintim si noi cei de la Pirelli cum am intrat inapoi in lumea competitiilor: aceasta s-a intamplat dupa ce o perioada de activitate minora si cateva curse istorice de Grand Prix cu Guzzi si Gilera, a fost uitata”, a spus Giorgio Barbier, director al departamentului de Moto Racing din cadrul Pirelli, si parte importanta a proiectului Superbike, inca de la startul din anii ‘80. “...dupa ce primele slick-uri au evoluat la inceputul anilor ’80, in curse de nivel national si european, implicarea in aventura WSBK din 1988 a fost o alegere ce a implicat pasiunea si curajul.

Am ales echipa Rumi, cu pilotul american Fred Merkel, un pilot in ascensiune. A fost un an plin de succese dar si de dezamagiri si exaltari, un campionat ce a fost castigat in ultima cursa in Noua Zeelanda, in fata lui Martens, care mai tarziu a devenit rider pentru Pirelli. De atunci, implicarea Pirelli in lumea competitiilor moto a reprezentat o cultura a loialitatii si depasirii propriilor limite.
Parteneriatul indelungat cu WSBK a permis Pirelli sa dezvolte o serie de produse, care de 10 ani se inscriu in gama Diablo, gama ce este largita in mod constant, multumita platformei ce permite multe derivate. Cunostintele acumulate au dus la implicarea in motocross, enduro, rally si o reintoarcere la Formula1, lucru care arata clar implicarea Pirelli in motorsport”. 

”Acest lucru” a mai adaugat Barbier, “este in mod clar o realizare, nu numai in ceea ce priveste Infront Motor Sports si WSBK, ci pentru intreaga paleta a competitiilor pe 2 roti din lume. In ciuda crizelor economice din anii ‘90 dar si din cei recenti, Campionatul mondial a crescut atat in prestigiu cat si in participare si vizibilitate, obtinand astfel un loc important in lumea competitiilor moto. Proiectul fratilor Flammini s-a aratat ca fiind invingator inca de la inceput, atragand o multime de piloti ce au ajuns a fi legende. Pirelli a crezut in acest proiect inca de la inceput si ca urmare, in 2004 a fost desemnat ca unic furnizor de anvelope pentru toate cele 4 clase, aducandu-si astfel contributia la dezvoltarea sportului si marirea numarului de fani.

De aceea suntem mandri sa celebram acest eveniment impreuna cu Infront si cu toti ceilalti implicati si suntem convinsi ca WSBK va fi pe o panta ascendenta si in anii ce urmeaza.”

Pentru a evidentia importanta acestui rol, Pirelli are o crestere constanta in ceea ce priveste calitatea oferita fanilor WSBK, prin faptul ca de la momentul in care a devenit unic provider de anvelope, titlul campionatului s-a decis de 3 ori in ultima runda, in 2004, 2007 si 2009, iar de 5 ori in penultimul weekend al competitiei. In timp ce inainte de 2004, timp de 16 ani doar 3 fabricanti reuseau titlul, de la introducerea Pirelli ca unic furnizor, in 8 ani 5 fabricanti din 8 (incluzand Petronas) au reusit titlul cel putin o data: Ducati, Aprilia, Suzuki, Honda si Yamaha. Multumita imbunatatirii performantelor anvelopelor, timpul pe tur a scazut in mod constant de la an la an, cu o medie de 0.3 secunde /an.

In jurul a 30 de patente Pirelli mostenesc experienta castigate in WSBK, patente ce au de a face cu tehnologia constructiei anvelopelor, efectul fiind marirea patei de contact cu solul (EPT), desenul caii de rulare, compusii si procesele de fabricare. Multe dintre aceste tehnologii au fost puse pe piata, de exemplu Diablo Supercorsa SP, Diablo Rosso Corsa si Diablo Rosso II, continand elemente ce provin din tehnologiile mai sus amintite pentru a crea un produs avansat pentru motociclistul ce se misca zilnic, indiferent de conditiile de rulare, pe strada sau pe circuit.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.