Cauta in stiri

RSS Feed

Toplite Yuasa iti porneste motorul

Costi Radoi | 01.02.2012
Foto ©: toplite yuasa taiwan

Am tot vorbit atat despre incarcatoare, redresoare si tot felul de testere de baterii, insa nu am vorbit concret despre baterii in sine. Ne vom ocupa acum si vom pune sub lupa produsele Toplite Yuasa.

Contrar a ceea ce se vehiculeaza prin folclorul romanesc, Toplite nu sunt facute de Yuasa, ci sunt Yuasa, iar acest lucru dateaza de peste 20 de ani, de cand japonezii au decis sistarea productiei oricarui tip de baterie acumulator auto-moto pe teritoriul tarii lor. Motivul a fost evident invocarea normelor eco, astfel fabrica este situata acum in Taiwan.

La ora actuala, in materie de baterii acumulator moto, Toplite produce 3 serii importante: cele conventionale, cele fara intretinere si cele pe baza gel.

Bateriile conventionale, nu au nevoie de prea multe explicatii, deoarece sunt cele clasice. Sunt formate dintr-un bac construit din plastic, elementii sunt construiti din plumb-antimoniu si sunt impartiti in 6 celule, fiecare dezvoltand 2V. Pentru bateriile de 6V, elementii sunt asezati in doar 3 celule. Materialul electrolitic, este acidul sulfuric. Bateriile au dopuri ce acopera orificiile de umplere a celulelor, au orificiu de eliminare a gazelor si prezinta nivel minim si maxim de umplere. Aceste baterii au nevoie de atentie, in sensul ca daca se observa o scadere a nivelului electrolitului, trebuie adaugata apa distilata. Exemple sunt seria 12N si seria YB, plus cele care au un numar in loc de indicativ.

Bateriile fara intretinere sunt acele baterii care, ca si in cazul celor conventionale, se incarca cu acid. Diferenta este ca aceste baterii se sigileaza dupa umplere, fara a fi nevoie de verificare ulterioara a nivelului lichidului electrolit. Acestea sunt construite tot in bac de plastic, insa elementii sunt din plumb-calciu si sunt inveliti in saculeti de pasla ce se imbiba cu acid, iar pentru a proteja elementii de atingere, foite de fibra de sticla sunt strecurate intre acesti elementi. Prezenta foitelor de fibra de sticla face ca tensiunile de incarcare si / sau desulfatare sa atinga valori destul de mari, de aceea este indicat a se folosi exact tipul de acumulator necesar motocicletei. Nerespectarea recomandarilor producatorului duce de obicei la deteriorarea bateriilor, dar mai rau, la defectarea releelor de incarcarea si chiar a alternatoarelor, in anumite cazuri. Exemple sunt seriile YT si YTX.

Toplite a mai lansat pe piata si o alta serie de baterii fara intretinere, cele activate direct din fabrica. Aceste baterii sunt gresit numite baterii pe gel, deoarece in interior au tot acid lichid, doar ca bateria este capsulata direct din fabrica. O astfel de baterie necesita o incarcare completa o data la 3 saptamani, altfel se vor deteriora foarte repede, iar acest fapt era favorizat de perioadele indelungate fara incarcare din timpul stocarii si a transportului. Tocmai din acest motiv, producatorul a decis ca aceste baterii sa nu mai vina activate direct din fabrica, ci sa vina tot sub forma bateriilor normale fara intretinere. Exemple sunt seriile YTZ si TTZ.

Bateriile pe gel sunt cele care  in interior au un electrolit de tip gelatina. Acestea nu se umplu si se sigileaza ci sunt venite capsulate direct din fabrica. Sunt baterii care sustin consumul prelungit, insa au nevoie de incarcare temeinica. Acest gen de baterii se gaseste, printre alte vehicule, pe masinutele de golf.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.