Cauta in stiri

RSS Feed

tehnologii

O noua tehnologie pentru casti, dezvoltata de Shark

Paul Lozba | 21.03.2008
Foto ©:

Daca in ultimii ani am fost obisnuiti cu noutati doar la nivel de grafica si materiale, Shark vine in 2008 cu o tehnologie noua inspirata din industria auto.

Inginerii de la Shark au introdus o noutate in zona de absorbtie a castilor. Acestia si-au dat seama ca luand o parte din spuma dura din interiorul castilor, ar putea crea o zona de tampon mai buna care ar ajuta la absorbirea mai eficienta a energiilor de impact si la reducerea numarului de rani la cap cauzate de accidentele moto.

Ce au facut defapt a fost sa subtieze stratul de spuma dura, care este si primul strat de protectie dintre capul motociclistului si stratul dur exterior. Inginerii Shark si-au dat seama ca ar putea sa reduca socul dintre momentul impactului stratului exterior si momentul impactului simtit de persoana care poarta casca, facand ca spuma dura sa aiba un loc unde sa se miste. Cu alte cuvinte au creat un gol intre stratul de spuma si stratul dur al castii marindu-se astfel zona tampon in cazul unui impact, miscarea fiind posibila datorita unor gauri facute in strat.

La o casca clasica, spuma dura nu are unde sa se duca prin urmare forta impactului este resimtita mai puternic aceasta neavand unde sa se consume. Pentru a compensa faptul ca stratul de spuma a fost subtiat, cei de la Shark au modificat densitatea acestuia si au marit grosimea nervurilor de sustinere pentru o protectie maxima dar in acelasi timp permitandu-le sa se deformeze la impact.

Toate castile dotate cu noua tehnologie au trecut testele DOT, Snell si ECE 22.05 (standardele din World Superbike).

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.