Cauta in stiri

RSS Feed

analize

Criza blocheaza piata moto din Romania

24.06.2009
Foto ©: Motoflash

Piata moto este blocata de conditiile impuse clientilor de catre societatile de leasing si banci, iar in acest context este posibil ca vanzarile la nivel de piata sa scada cu 40-45% in acest an, potrivit estimarilor principalelor companii de profil. Comentariile facute in acest articol sunt bazate pe estimari din lunile aprilie-mai anul curent.

"Din 20 de cazuri, maximum doi se califica in final si cam nimeni nu mai da leasing pentru motociclete. Probabil ca riscul este prea mare, plus ca nivelul de indatorare al populatiei este si el foarte ridicat. (...) Practic piata este blocata", a declarat pentru Mediafax directorul general al Suzuki Romania, Alin Radu.

El a adaugat ca cei care se califica pentru finantare achita de regula un avans mare, respectiv 40-50%.

"Piata merge in jos si asta se intampla in primul rand pentru ca finantarile sunt la pamant. Numai cei cu o situatie financiara foarte buna obtin credite sau leasing. In al doilea rand, motocicleta este vazuta ca un produs de lux si cei care doreau sa-si cumpere una au renuntat la idee dupa sperietura cu criza financiara", a declarat Radu Toma, director de vanzari la Motodynamics Romania, importatorul pe plan local al marcii japoneze Yamaha.

El a adaugat ca persoanele care totusi vor sa cumpere motociclete se asteapta la preturi foarte mici si amana decizia de achizitionare, fiind in cautarea celei mai bune oferte.

"Merg dintr-o parte in alta in cautarea celei mai bune oferte si se asteapta sa cumpere la jumatate de pret", a spus Toma.

Potrivit lui Alin Radu, piata de maxiscutere, dezvoltata in pietele vestice, este practic inexistenta in Romania, iar la nivelul cumparatorilor se poate observa o lipsa de educatie moto, pentru ca achizitioneaza tot timpul modelele cele mai scumpe si cele mai performante.

"Am vandut 4-5 maxiscutere anul trecut. Nu exista nici moda si nici obicei al clientilor sa cumpere maxiscutere. (...) In ceea ce priveste motocicletele, cel mai ieftin model Suzuki costa 5.500 euro cu TVA inclus, dar lumea nu prea cauta modelele entry level. Asta iar este o carenta de educatie moto. In cazul anului trecut mult peste 50% au insemnat vanzari de supersport", a aratat oficialul Suzuki Romania.

Conform estimarilor lui Bogdan Bucurescu, directorul general al Automotive Trading Services (ATS), compania care importa marca Harley Davidson, este posibil ca piata moto sa scada in acest an.

"Daca anul acesta am vandut doua motocilete, iar in aceeasi perioada a anului trecut am vandut trei, nu putem sa ne dam seama cum vor evolua vanzarile. Probabil mai aproape de luna iunie vom avea date mai clare. (...) Cat despre piata, este evident ca ne asteptam la o scadere, dar nu pot estima acum daca va exista intr-adevar sau cat de mare va fi", a declarat Bucurescu.

Cea mai pesimista perspectiva o are importatorul Yamaha, care se asteapta la o cadere de 40-45% a pietei de motociclete, insa compania estimeaza un declin de 35% al vanzarilor proprii, ceea ce se traduce in castigarea de cota de piata.

"Piata moto adevarata (excluzand scuterele - n.r.) o sa ramana o piata de nisa, de cateva sute de exemplare", a spus Alin Radu.

Vanzarile de motociclete, scutere si mopede au crescut de cinci ori anul trecut, fata de 2007, la 15.706 unitati, avansul fiind dat de intrarea in statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania a mai multor marci de scutere de volum.

In topul marcilor, in functie de numarul de unitati livrate anul trecut, prima pozitie este ocupata de Rich Motors, cu 9.537 unitati, urmata de Peugeot, cu 1.370 unitati (+11,7%), si de Kymco, cu 1.106 livrari, potrivit datelor APIA.

Oficialii Ricky Impex, firma care importa scuterele Rich Motors, nu au dorit sa prezinte estimari legate de evolutia vanzarilor proprii si referitoare la piata.

Mediafax via Pro-bike

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.