Cauta in stiri

RSS Feed

Un pahar intr-un ocean

Piata moto - Germania

Nelu Banica | 17.09.2012
Foto ©:

Din ianuarie si pana la sfarsitul lunii august in Germania s-a inregistrat o crestere a inmatricularilor fata de anul trecut de 0,64%. Daca era vorba de temperatura era ceva insesizabil dar in cifre iseamna ca undeva, ceva a crescut contabiliceste. Nu s-a imbogatit nimeni dar e un semn de bine. De bine doar pentru cilindreele mari peste (125cmc) unde s-au inregistrat cresteri pe moto de 2,25% iar la scutere de 5,43%. Ca sa echilibreze balanta, motocicletele si scuterele sub 125 cmc au tras in jos cu -11,5% respectiv -1,79%.

In cifre asta inseamna ca in 2011, pe perioada ian-aug s-au vandut in Germania 72 633 motociclete peste 125 cmc iar in acest an 74 269. Scuterele peste 125cmc au crescut in popularitate de la 9 025 bucati in 2011 la 9 515 in 2012. Sub 125 cmc scaderea a fost de la 9 618 bucati in 2011 la 8 512 in 2012  la motociclete iar la scutere sub 125 cmc e mai putin grav, de la 17 939 la 17 618.

Top 50 al modelelor cele mai vandute motociclete peste 125 cmc in Germania se prezinta astfel:

 

1

BMW

R 1200 GS

5.603

2

Kawasaki

ER-6n

2.190

3

BMW

S 1000 RR

1.533

4

BMW

F 800 R

1.531

5

BMW

R 1200 R

1.514

6

BMW

F 800 GS

1.504

7

Yamaha

XJ6

1.332

8

Honda

NC 700 X

1.283

9

Honda

NC 700 S

1.247

10

Harley-Davidson

XL 1200 X

1.095

11

KTM

690 DUKE

1.053

12

BMW

F 650 GS

1.053

13

Suzuki

DL 650 V-STROM

1.037

14

Suzuki

GSR-750

1.020

15

Yamaha

FZ8

985

16

Suzuki

GSF 1250 BANDIT

966

17

Suzuki

SFV 650 GLADIUS

965

18

Kawasaki

Z 1000

873

19

BMW

G 650 GS

862

20

Triumph

TIGER 800

845

21

Honda

CROSSTOURER

837

22

KTM

690 SMC

793

23

KTM

990 SUPERMOTO

791

24

Triumph

SPEED TRIPLE 1050

774

25

Ducati

MULTISTRADA 1200

756

26

Harley-Davidson

DYNA FAT BOB

736

27

Honda

CBF 600 S

723

28

Triumph

TIGER EXPLORER

716

29

Kawasaki

Z 750 R

714

30

Ducati

1199 PANIGALE

705

31

BMW

K 1300 S

694

32

BMW

K 1600 GT

681

33

Honda

CB 1000 R

674

34

Kawasaki

Z 750

673

35

Kawasaki

Z 1000 SX

654

36

Triumph

STREET TRIPLE 675

650

37

BMW

R 1200 RT

633

38

Harley-Davidson

DYNA STREET BOB

601

39

Honda

CB 600 F HORNET

598

40

Ducati

MONSTER 1100

595

41

KTM

350 EXC-F

589

42

Honda

CBF 1000 F

578

43

Harley-Davidson

XL 883 IRON

547

44

Honda

CBR 600 F

526

45

Honda

CBR 250 R

513

46

Harley-Davidson

NIGHT-ROD

499

47

BMW

K 1300 R

498

48

Ducati

DIAVEL

492

49

Ducati

STREETFIGHTER 848

489

50

Kawasaki

VERSYS 1000

486

 

Sub 125 cmc primele zece modele sunt:

1

KTM

DUKE-125

1.255

2

Yamaha

YZF-R 125

1.158

3

Yamaha

WR 125

968

4

Honda

CBR 125 R

901

5

Sky Team (RC)

cumulat

564

6

Honda

CBF 125 M

379

7

Aprilia

RS4-125

315

8

Yamaha

YBR-125

305

9

SFM

ZZ-125 SUPERMOTO

223

10

Husqvarna

SM 125

139

 

Scuterele mari, adica de peste 125 cmc au fost cele care au trecut acul balantei in partea pozitiva. Iata-i pe primii zece contributori la cresterea “latenta” a pietei moto din Germania:

1

Piaggio

VESPA GTS-300 SUPER

1.766

2

Piaggio

MP3 -500 BUSINESS/SPORT

1.170

3

Piaggio

BEVERLY 350 SPORT TOURING

732

4

Honda

INTEGRA

444

5

Piaggio

MP3 -300 YOURBAN

335

6

BMW

C 600 SPORT

322

7

BMW

C 650 GT

318

8

Honda

SH 150

309

9

Yamaha

X-MAX-250

303

10

Kymco

DOWNTOWN 300

301

Se observa o preponderenta italiana, podiumul fiind ocupat de grupul Piaggio. Cele doua modele BMW inca sunt la inceput de drum, dar s-ar putea sa recupereze pana la anu’ si chiar sa depaseasca toate previziunile contabile. Personal, mizez pe cateva contracte intre autoritatile de stat (politia, primariile, serviciile publice) precum si intre cele particulare, pentru vanzarea de flote de scutere BMW.

 Sub 125 cmc situatia inmatricularilor se prezinta astfel:

1

Piaggio

VESPA LX 125

1.113

2

Honda

SH 125

902

3

SI-Zweirad

REX RS 1000

853

4

Honda

VISION 110

834

5

Piaggio

VESPA GTS SUPER 125

778

6

Honda

PCX 125

711

7

Piaggio

TYPHOON-125

605

8

Daelim

SV-125

513

9

Peugeot

CITYSTAR-125

485

10

Daelim

OTELLO-125

475

Pe marci in clasamentul din Germania conduce BMW cu o cota de piata de peste 16%, urmat de Honda cu 13% si Yamaha cu 8% dar in timp ce bavarezii si Honda cresc fata de 2011, Yamaha scade cu -16,36.

Pe plus vin tare Harley-Davidson cu aproape 14%, KTM cu 38.88%, Peugeot cu 34% (1 408 bucati vandute de la inceputul anului pana in august 2012) si Ural cu 277%, adica au vandut anul asta 34 de motociclete fata de 9 anul trecut.

La categoria “looseri” mentionam Malaguti -34%, Husaberg -25%, Suzuki -16,7%. Atrag atentia ca se petrece un fapt ciudat si anume ca SYM, Kimco, Hyosung, TGB, si alte nume asiatice sunt in scadere, mai ales cele chinezesti. Singurul asiatic non-japonez pe plus e Daelim.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.