Cauta in stiri

RSS Feed

declaratii

Despre design moto cu Mitsuyoshi Kohama, designer sef la Honda

18.06.2009
Foto ©: Honda

Conceptul Honda V4 a fost dezvaluit publicului mondial la Salonul Intermot din Cologne, sub sloganul “Noi inceputuri”. Ulterior la EICMA, Shigeru Takagi, presedinte si managing director la Honda Motor Europe Ltd., a declarat pentru prima data ca Honda este pe drumul catre o noua era.

Reactiile primite din toata lumea fata de studiul de design V4, de la clienti, vizitatori ai targului, dealeri si media, au fost coplesitoare. Multi oameni au intrebat: Este acest Concept V4 doar un studiu de design? Sau exista o conexiune cu un viitor model de serie? Sunt bucuros sa confirm astazi ca exista o legatura cu mai multe modele viitoare. Primele motociclete de serie legate de Conceptul V4 vor ajunge pe piata in prima jumatate a lui 2010. Si vor urma mai multe,” declara Takagi la EICMA in noiembrie 2008.

Intre timp, Honda i-a permis lui Mitsuyoshi Kohama sa vorbeasca pe site-ul sau. Japonezul in varsta de 48 de ani este designer sef la Honda si in mod firesc este implicat in dezvoltarea viitoarelor proiecte V4. Kohama, angajat Honda din 1979, a lucrat in perioada 1993-1998 ca design manager la Honda Research Europe in Offenbach. Intors in Japonia, este acum responsabil de design-ul motocicletelor Honda la Centrul Honda R&D din Wako. Iata o scurta selectie din lista de motociclete care ii poarta semnatura: NS400R (1985), VFR750F (1990 and ´94), NR750 (1989), CBR900RR (1992-2004), RC211V (2002) and CBR1000RR (2004-2008).



La motociclete, nu exista nicio diferenta intre interior si exterior. Parti care determina aspectul exterior reprezinta unitati functionale interne. De exemplu, rezervorul este recipientul pentru combustibil dar in acelasi timp indeplineste o functie pentru contactul cu genunchiul. Designul moto necesita ca astfel de parti functionale sa fie create intr-o forma placuta.

Fiecare motor trece printr-un proces de design. Acesta se poate extinde de la caracteristici de baza pana la detalii. Cand miza este designul, nu renuntam la detalii – decat daca acestea ar putea afecta performanta motorului.

Designul de motocicleta inseamna a modela un vehicul ca un tot; acesta cuprinde toate componentele de la A la Z, indiferent daca sunt facute din metal, plastic, cauciuc sau piele. Pana si aspectul cablurilor face parte din design. Singura parte de care designerii nu se ating este cea interna a motorului.

Cred ca designul unei motociclete este foarte asemanator cu cel al unei fiinte umane. Proportiile trebuie sa fie corecte. O persoana este atragatoare daca face o impresie sanatoasa si energetica si are un comportament sigur. Cand fac un design sunt intotdeauna atent sa aduc clientului placere.

Un aspect important in design este sa fii tu insuti multumit de rezultat. Daca nu iti place un detaliu, nu poti sa-l lasi sa mearga mai departe. Sinceritatea e necesara. Trebuie sa ramai sincer cu tine. Compromisurile si jumatatile de masura in luarea unei decizii nu sunt permise pentru ca clientul le va simti. Nu-i pot oferi acestuia ceva care nu ma convinge.

Honda a vandut multe motociclete care au scris istorie sau au marcat o epoca – de la Cub F, Super Cub, CB 750 Four, NS, NR pana la Fireblade. Voi incerca si in viitor sa proiectez motociclete care nu doar exceleaza in functionalitate si design ci starnesc reactii puternice in toata lumea, creaza noi valori si genereaza incantare clientilor.


Via | Honda V4

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.