Cauta in stiri

RSS Feed

interviu

Interviu cu Adrian Raduta

16.05.2012
Foto ©: TCS

Dementor KTM Motocross Cup: in culisele cursei de la Ciolpani cu Adrian Raduta, organizator, pilot, promotor.

Reporter: Pilotii si spectatorii s-au obisnuit cu imbunatatiri permanente atunci cand vine vorba despre circuitul de la Gorgota-Ciolpani. Care sunt noutatile pentru etapa doi a Dementor KTM Motocross Cup, care se va alerga pe acest circuit, sambata, 19 mai?

Adrian Raduta: In opinia mea, circuitul are un nivel tehnic destul de inalt si nu necesita deocamdata modificari. Desigur, la o saptamana ramasa pana la cursa, ne concentram ca trambulinele sa se prezinte in stare perfecta. Reparam si curatam decolarile, nu doar centrul trambulinei, apoi, este foarte important ca unghiurile sa fie cele bune. La multe curse la care am participat, in stanga rampei este un unghi, in dreapta este un altul si de aceea este chiar periculos sa incerci sa depasesti la intrarea pe o trambulina. Nu va fi cazul la Ciolpani. Desigur, mai sunt si celelalte pregatiri, legate de aspect, care-i vor face pe piloti si pe spectatori sa se simta bine si in siguranta: gazonul sa fie pus la punct, pregatirea gardurilor, decorarea cu bannerele sponsorilor. Dorim ca totul sa fie cat mai „profi”!

R: Gorgota-Ciolpani este circuitul pe care-l cunosti cel mai bine si de care te leaga multe amintiri. Care sunt cele mai interesante momente pe care le-ai trait pe acest circuit?

AR: In varianta veche a circuitului, in 2004, aici am alergat la prima mea etapa de campionat mondial, la clasa MX3. Apoi, in 2010, pe acest circuit am castigat o etapa dificila din Campionatul Est-European de Motocros, cu mari emotii, concurand cu niste piloti de un nivel foarte bun. Totusi, Ciolpani ramane unul din circuitele pe care nu imi place sa alerg in competitii, deoarece sunt implicat si in organizare si e dificil sa te concentrezi si pe cursa. Chiar imi aduc aminte ca in 2010, inainte de cursa, m-am incuiat intr-o cabana, pentru a ma putea concentra asa cum trebuie inainte de start! Apoi, cunoscand circuitul foarte bine, ritmul de pilotaj poate deveni monoton si de aceea prefer un circuit care ma tina in priza prin faptul ca nu-i cunosc toate detaliile. Sa nu mai punem la indoiala ca la Ciolpani toata lumea se asteapta sa castig!

R: Cum trebuie un pilot de motocros sa abordeze circuitul de la Ciolpani?

AR: Pentru a inchide bine un tur, trebuie sa fii bine pregatit tehnic, sunt cateva locuri care pun probleme. Trebuie sa stii sa sari corect si sa abordezi trambulinele corect. Tocmai de aceea, sunt multi piloti care nu apreciaza acest circuit, dar nu am de gand sa-l fac mai usor de abordat. Nu doresc un circuit pe care-l inveti in doua-trei saptamani, ci unul care sa te oblige sa inveti mereu.

R: Care sunt obiectivele tale pentru sezonul 2012?

AR: Imi doresc doar sa ma bucur de curse si sa o termin cu bine pe fiecare. Desigur, imi doresc in continuare sa castig. Anul trecut am muncit mult si mi-am asumat riscuri pentru a obtine titulatura de Maestru al Sportului, dupa trei trei titluri de campion national consecutive, asa ca anul acesta am alte prioritati, vreau sa contribui la dezvoltarea motocrosul in Romania, iar asta nu se poate face decat concentrandu-ne toata atentia asupra copiiilor, adica exact ceea ce si-a propus Dementor KTM Motocross Cup.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.