Cauta in stiri

RSS Feed

INTERMOT 2012

Regrete tarzii

08.11.2012
Foto ©: Nelu Banica
In avanpremiera Salonului de la Milano m-am decis sa va spun parerea personala despre INTERMOT 2012. Despre fiecare lucru se discuta strict subiectiv, iar daca povestesti ceva fara sa fi fost martor, ai face bine sa citezi sursa, ca auditoriul sa isi dea seama cine te influenteaza. Asadar, va voi vorbi despre cum am vazut eu expozitia internationala de motociclete care a avut loc la inceputul lunii octombrie in Koln.

Trebuie sa mentionez ca latura subiectiva a relatarii urmatoare de la INTERMOT 2012 se bazeaza pe prezenta mea constanta la cele doua expozitii INTERMOT (Germania) si EICMA (Italia) inca din 2 000. INTERMOT se tine din doi in doi ani in mod traditional la Koln, desi pentru cateva editii a fost organizata la Munchen. EICMA se tine la Milano si va aniversa cea de-a 70 editie la jumatatea lunii noiembrie. Pot spune ca am asistat la maximul celor doua evenimente in perioada 2004-2005 dupa care a urmat un regres accelerat, care m-a facut sa ma intreb daca se merita sa bat atata drum si sa cheltuiesc intr-o saptamana cam cat un salariu bun, pentru ca nu am ce sa scriu de bine, de senzational, de pozitiv sau optimist.

In cifre statistice, editia 2012 a Intermot a inregistrat 1 022 compani din 37 de tari, reprezentand 1 437 de marci. Vizitatorii platitori au fost cam 203 000 din 117 tari. Suprafata expozitionala a fost de 110 000 mp cu 75 000 mp in exterior pentru teste si alte activitati.

Ce am vazut eu? In primul rand Hala 9, unde am ajuns initial prin parcarea de deasupra ei a gazduit si in acest an competetia care trimite o motocicleta la celebrul AMD Custom Builder. Dezolare totala! Daca in alti ani aici puteai sa stai si jumatate de zi, privind fiecare model in parte, acum am avut impresia ca inca nu au despachetat toti. Daca in anii trecuti gaseai scutere si viteziste expuse cam pe aceeasi suprafata ca a chopperelor, acum scuterele lipseau, naked-urile si sportivele erau rare iar chopperele au fost asezate in rafturi, pentru a micsora suprafata inchiriata. Tot in aceasta hala am intalnit si producatorul motocicletei Munch, care expunea un exemplar electric drept noul trend, desi Hala 5.1 era dedicata electricelor.

Pentru ca Hala 9 era sub parcare, mi-am zis ca e normal sa incep cu Hala 1. Noroc ca mi-am consultat ghidul ca am vazut cu tristete ca halele 1, 2, 3, 4 si 11 sunt inchise pentru INTERMOT.

Ca jurnalist mi se dau mape de presa cu suport de materiale in schimbul prezentarii legitimatiei si a donatiei unei carti de visita. Daca in trecut materialele de presa (foto, video, text) erau stocate pe disc sau memorii, de data aceasta am primit de la Suzuki tot o carte de vizita pe care era trecuta o adresa web pentru download-ul materialelor. Noutate la standul lor era un concept de V-Strom 1 000 care de fapt aducea mai mult cu DR 750S din generatia 1988. Nu va faceti planuri de achizitie, pentru ca pana in 2014, cand e asteptat in magazine, va mai fi laudat si la expozitiile de pana atunci.

Daca producatorii cei mari si-au permis totusi spatii mari, aerisite, lipsa de hostese a fost remarcata in intreaga expozitie. Chiar am observat la unii aparitia manechinelor din plastic, aidoma celor din magazinele de carpite. La Kawasaki era cate o animatie de 2-3 minute, cu o pauza de peste jumatate de ora, cand apareau trei fete si dansau bumti-bumti. Si la Harley-Davidson era o bara la capatul unui catwalk dar nu imi aduc aminte sa fie valva ca se executa vreun act artistic. In schimb, standul H-D a fost ca de fiecare data un bun popas in alergatura prin expozitie. Aici gaseai (ca si la editiile precedente) o bere rece si cateva saratele dar in acest an deosebirea a fost ca in loc de Miller aveau Kolsch si nu era gratis ci 3 euro (330 ml). Puteai sa iei cana ca amintire dar mai dadeai inca 5 euro. Tot ca amintire am vrut sa-mi cumpar un tricou de la Triumph, ca aveau cateva “vintage”-uri dar n-asi fi dat 33 de euro!

Chiar si fara sa beau bere, INTERMOT 2012 mi-a lasat un gust amar, de saracie vopsita proaspat dar sub care se vad carpelile. Nu pot sa zic de bine, desi ar merita, despre companiile din China si Taivan. Daca in anii trecuti impresionau prin numarul foarte mare, acum m-au impresionat prin calitate si viziune. Au prins un mare avant pe segmentul moto/scuterelor si bicicletelor electrice atat prin numarul mare de companii implicate cat si prin oferta variata in design si tenologie. Ca sa va dati seama, un producator chinezesc de baterii vindea en-gros baterii de moto/scutere de orice tipodimensiune sau parametrii cu 1 euro, cu conditia sa umpli un container. Are cineva o oferta mai buna?

In sprijinul afirmatiilor de mai sus vizitati galeria de fotografii din pagina de Facebook

Tags: intermot
Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.