Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Bavareza sportiva

Costi Radoi | 10.02.2012
Foto ©: BMW

De la aparitia din 2009 la Tokyo Motor Show, sub forma unei motociclete dedicate competitiilor, si forma adresata publicului in 2010, BMW S1000RR este motocicleta cu probabil cel mai prolific debut.

Inca de la primele teste motocicleta s-a comportat exemplar, dand pilotului acea senzatie de “usor” la inclinarea pe viraje, dar mai ales la ridicarea motocicletei si inclinarea pe partea opusa.

Pentru anul 2012, desi nu se vede nimic la exterior, motocicleta are un cadru schimbat, un unghi mai inchis al furcii fata, o foaie standard cu un dinte mai mare, insa la acelasi numar de zale, ceea ce inseamna o scurtare a lungimii dintre axe.

Alta imbunatatire importanta pe ciclistica a fost plimbarea centrului de greutate, deoarece fata a fost ridicata cu 10 mm, iar spatele coborat cu 4mm. Pivotul basculei a fost ridicat cu 4 mm iar furca are parte acum de juguri confectionate din aluminiu forjat, perforat.

In afara de ciclistica s-a lucrat si la sistemul de injectie dual stage, care ofera acum mai mult cuplu la regimul de turatii medii si mici. O noua mapare a aparut atat in sistemul de control al tractiunii, care acum lucreaza cu deschiderea valvelor de tip exup din galeria de evacuare, pt a minimaliza wheelingul nedorit la iesirea din viraje. S-au remapat si cele 4 presetari ale TCS, adica Rain, Sport, Race si Slick.

Ca aspect este aceeasi motocicleta din anii trecuti, cu acelasi design asimetric, din punctul meu de vedere cel putin ciudat, daca nu urat. Bomboana de pe tort este un nou bord cu functii aditionale, gen avertizor ce se aprinde daca se depaseste turatia presetata.

In rest, motocicleta este acelasi diavol cu 4 cilindri un linie, 16 valve, 2 axe cu came, motor racit pe lichid, ce dezvolta 193 de cai putere. Ambreiajul este unul de tip slipper clutch, multidisc in baie de ulei. Cutia de viteze are 6 rapoarte iar transmisia finala se realizeaza cu ajutorul lantului. Franele sunt Brembo radiale, cu discuri de 320 pe fata si un singur disc de 220 pe spate. Motocicleta beneficiaza de ABS din dotarea de serie, si in mod curios, de mansoane incalzite, fiind singura sportiva cu aceasta dotare direct din serie.

Tags: bmw, s1000rr
Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.