Cauta in stiri

RSS Feed

Yamaha T-Max

Bine mai Marie, tot cu aceeasi palarie?

Nelu Banica | 17.10.2012
Foto ©: Yamaha

La deschiderea INTERMOT 2012, Yamaha Motor Group a dezvelit versiunea sa revolutionara in gama Maxi-Scooter: T-MAX. Fiecare aspect al acestui model ofera o versiune îmbunatatita a experientei T-MAX. Pe scurt, este mai mult decât oricand T-MAX.
Adica altfel spus: “ce tari suntem noi si ce bine ne sta pe podiumul producatorilor de moto/scutere. Uite ce modele cu vopsea nou-nouta am scos, si cu ce cauciucuri neintinate am incaltat minunatele noastre produse. Deh, ce daca avem acelasi model in fabricatie fara vre-un face-lift notabil de mai bine de zece ani. Conform studiilor noastre, clientii asa al vor.”
Adevarul e ca un PR adevarat se vede cand trebuie sa gestioneze o situatie de criza. E bine sa spui ca esti cel mai bun, cel mai frumos sic el mai destept. La un moment dat, tot repetand, incepi sa crezi sit u asta. Citind printer randuri si avand in memorie evolutia pe cel putin o decada a pietei moto, pot afirma ca pana si iamaha are pantalonii carpiti iar noutatile cu care s-a obisnuit sa vina la expozitiile international sunt mai degraba retusuri ale unor modele vechi. Cum spunea un roman celebru: sa se revizuiasca, dar sa nu se schimbe nimic. Si mai e o replica din aceeasi piesa de teatru care se potriveste ca manusa pe manson, adaptata pentru Yamaha: gama de modele noi pentru 2013 e puternica, sublima putem zice, dar lipseste cu desavarsire. Citind mapa de prezentare a modelului T-Max 2013 relizez ca, eliminand numele proprii ca Yamaha sau T-Max, poate face referire la orice model de maxiscuter, chiar Bajaj sau Tsingtao (de 650 ml)
Cresterea subtila a cilindreei, prin redesenarea pistonului si a patului supapelor a dus implicit la un raspins mai bun la acceleratii. Asta stiam si noi si o face si Balamuc in atelierul sau la orice motocicleta.  Pentru a reduce vibratiile au inlocuit un manson din otel cu unul din aluminiu. Wow, asta da mutare de sahist!. NASA sa ia imediat nota sis a faca la fel. Le-au trebuit zece ani sa-si dea seama ca trebuie inlocuit acel manson? La fel pentru inlocuirea curelei de transmisie CVT. In acest ritm, ne vom da seama ca primul T-max era un jaf de maxiscuter, facut de niste meseriasi de sculeri-matriteri cu relatii la magazia de piese care au pus-o de un ciubuc in pauza de masa. Daca era vorba de un maxiscuter chinezesc, indian, turcesc sau romanesc as fi inteles ca e loc de perfectionare, dar de la Yamaha ma asteptam la lansarea unui model nou de la far la stop. Hai ca aveti cu ce, nu va lamentati ca “e vremuri grele”.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.