Cauta in stiri

RSS Feed

Triumph Tiger Explorer

Blana tigrului

Nelu Banica | 27.09.2012
Foto ©: Triumph

Surprinzator pentru economia britanica, Triumph inca nu a fost preluata de nici-o companie din afara insulei, nici nu s-a pus problema vanzarii ei si nici pretententi n-au fost. Sa fie Triumph singura perla ramasa in coroana industriei auto/moto britanice?
Sunteti familiarizati cu schimbarile de proprietari ai marilor nume din industria britanica de automobile si doar trebuie sa spun ca azi englezii nu mai au nici un nume in proprietate. O mare parte au fost luate de nemti, si nu ca prada de razboi ci doar ca victorie economica; alte nume au fost cumparate de indieni, si nu ca repros pentru destrabalarea de sute de ani a Companiei Indiilor de Est ci pentru ca pur si simplu au vrut, iar celelalte au mai fost cumparate de milionari excentrici din Rusia sau tarile arabe, doar asa, ca sa faca si ei o aroganta.
Well, stimati englezi, ramaneti conservatori si casanti la schimbarile economice si o sa sfarsiti cu un binemeritat loc in istorie de unde o sa va admire fostii invinsi, actualmente proprietari. Cu toate acestea ar mai fi de “maritat” producatorul de motociclete Triumph care, conform analizelor, merge bine, contrar pietei globale.
Analizand datele financiare ale anului 2011, rezulta ca producatorul britanic a  vandut 48 684 bucati, cu 7% mai mult decat in 2010, asta in timp ce piata globala de motociclete cu cilindree mai mari de 500 cmc este la jumatate fata de cat era in 2007 si cu 7% mai mica decat in 2010. Trebuie sa mentionez ca producatori exclusive de motociclete peste 500 cmc sunt Harley-Davidson, Ducati si BMW, in timp ce japonezele au si sub jumatate de litru.
Cum explica Tiriumph un asemenea succes? Multumita retelei de dealeri. Wow! Oricum, merita urmarita povestea Triumph pentru ca se simte deja ca o pune de nunta, cel mai probabil cu un maharajah, alaturandu-se astfel lui KTM si Enfield si impartind piese commune cu Ducati si PIaggio/Aprilia.
Pentru a face mireasa mai atractiva, staff-ul a decis ca 2012 sa aduca in zestre trei noi “modele”: Tiger Explorer, Speed Triple R si o replica Steve McQueen Special, anuntate ca "regine" la INTERMOT. Vom reveni saptamana viitoare cu amanunte.
Tiger Explorer este versiunea cu motor de 1215 cmc in trei cilindrii a clasei touring-enduro. Pentru un pret cuprins intre 11 000 si 12 000 de lire, in functie de dotari, aveti o motocicleta care va poate da porecla de excentric intr-un grup de motociclisti care calaresc nume calite cel putin intr-un raliu: Super Tenere, Africa Twin sau R 1200 GS. Pana aici n-ar fi nimic rau, daca va permiteti un pret atat de piperat si va asumati idea ca in Romania nu exista un dealer autorizat, cu service si magazie de piese macar asa cum am vazut intr-o tara vecina.
Motorul livreaza 121 Nm la 7 800 rpm si ajunge la o putere maxima de 135 cp la 9 300 rpm, o plaja destul de “turata” pentru un cross-over. Constructorii spun ca a fost “lucrat” sa se tina bine si in ture mai mici si ca nu ar fi nici-o problema cu autonomia, rezervorul inghitind 20 de litri. Dar cat consuma nu se spune, in schimb aflam ca Tigrul de 2 metri cantareste 260 kg, gata de drum dar fara pasageri si bagaje.
De la motor dinamica se duce intr-o cutie cu sase rapoarte, ca doar e turing, unde este retransmisa prin ax cardanic la roata spate. Ca sa avem o siguranta au unui lucru bine facut, Triumph a apelat la furnizori precum Kayaba pentru suspensii si Nissin pentru etriere. Frana e de tip ABS, oferita in standard, decuplabila la actionarea unui buton.
Cel mai interesant accesoriu mi s-a parut a fi indicatorul de avertizare de formare a ghetii, efect ajutator langa termometru de exterior. Din cate am invatat la scoala, gheata se formeaza la temperature sub zero grade, dar poate ca in Anglia e altfel.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.