Cauta in stiri

RSS Feed

modele 2009

BMW S 1000 RR 2009 la Magny Cours

04.09.2008
Foto ©: BMW

Aceste fotografii ale noului BMW S 1000 RR 2009 au fost realizate in timpul testelor efectuate pe circuitul Magny Cours impotriva competitorilor directi Yamaha R1, Honda CBR 1000 RR 2008 si Ducati 1098 R.

Cel mai conventional model BMW, avand furca fata telescopica, transmisie finala pe lant si un motor cu patru cilindri in linie de 1,000cc, doreste sa infranga rivalii japonezi cu armele lor.

BMW S 1000 RR dezvolta o putere de 190cp cantarind 190kg la plin. In comparatie, CBR 1000 RR 2008 reuseste sa produca 178cp cantarind 199kg la plin, deci cel putin pe hartie bavarezii au toate sansele de reusita.

Beneficiind de experienta din lumea curselor de masini, BMW echipeaza motorul de 1,000cc, 16 valve cu ultima sa tehnologie Double-Vanos de sincronizare variabila a valvelor. Noul sistem permite ajustarea continua variabila atat a valvelor de admisie cat si a celor de evacuare, ceea ce rezulta intr-o mai mare putere pe toata plaja de turatii si in plus reduce emisiile. Spre deosebire de sistemul VTEC prezent pe Honda VFR 800, inventia celor de la BMW nu produce o rupere de putere palpabila.

Suspensia modelului S 1000 RR este de la Ohlins, folosind ultimul tip de furca FGR 800 similara celei utilizate in SBK cu Twin Tube Technology. Sistemul este sub presiune iar cilindrul montat in exterior contine un piston care reduce riscul cavitatiei. Suspensia spate este asigurata tot de Ohlins fiind acelasi tip folosit in SBK si de echipa de uzina Yamaha.

Sistemul de franare este asigurat de Brembo prin noile etriere radiale Monoblock ce vor fi folosite pe multe modele de motociclete din 2009, inclusiv pe KTM 990 Supermoto R 2009.

Sistemul de injectie de pe S 1000 RR este furnizat de Dellorto, firma ce echipeaza de asemenea masinile BMW M3 si M5. Ambele masini folosesc tehnologia drive-by-wire, indicand puternic o posibila prezenta a acesteia si pe noua motocicleta BMW.

Desi camuflate de alegerea coloritului celor de la BMW, puteti observa pe carena dreapta aerisirile sub forma de branhii.

Hendrik von Kuenheim, CEO BMW Motorrad, a declarat ca numai 1,000 de bucati S 1000 RR vor fi fabricate in 2009. Cu asemenea tehnologii de ultima ora ne asteptam si la un pret pe masura. Modelul S 1000 RR va intra in 2009 si in competitia World Superbike iar compania se asteapta sa fie competitiv inca din prima zi. Potrivit lui von Kuenheim, acest model este primul dintr-o serie "S" supersport de la BMW ce va iesi din tiparele companiei si se va lupta direct cu modelele japoneze.

Via I Hell for Leather

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.