Cauta in stiri

RSS Feed

modele 2009

Derbi prezinta noul GPR 125 4T

03.06.2009
Foto ©: Derbi

La timpul sau Derbi GPR a reprezentat cel mai avansat model in categoriile 50 si 125 cmc in 2 timpi, oferind tinerilor piloti experimentati si pretentiosi tehnologia si design-ul superbike-urilor de cilindree mare. Compania Derbi este mandra sa anunte ca a realizat o motocicleta de ultima generatie echipata cu un foarte modern motor de 125 cmc in 4 timpi. Noul model, lansat anul trecut la EICMA, este disponibil acum la vanzare.

Performantele ridicate si designul compact al noului motor Derbi/Piaggio 125 in 4 timpi cu 4 supape, cu sistem DOHC si racire cu lichid, au reprezentat punctul ideal de plecare pentru noul Derbi GPR 125, care in timp ce mosteneste elementele de succes ale modelelor precedente in 2 timpi a fost reinnoit complet si in ceea ce priveste sasiul si ciclistica.

Cea mai spectaculoasa componenta a lui GPR 2009 este fara indoiala noul cadru tip dublu-leagan din aluminiu presat, format din doua piese unite de coloana de directie, arhitectura ce permite o mare libertate de design, forme mai compacte si o rigiditate sporita. Noua este si bascula asimetrica, in concordanta cu designul motocicletelor supersport de cilindree mare. Suspensia fata beneficiaza de o furca inversata Paioli cu jambe de 41 mm (un record in aceasta categorie) si cursa de 110 mm, in timp ce in spate opereaza un monoamortizor Ollé fixat direct pe bascula. Sistemul de franare este format dintr-un un disc de 300mm cu etrier radial cu patru pistonase, pe fata, iar pe spate dintr-un disc de 220 mm cu etrier cu un singur pistonas.

In pofida caracteristicilor sportive accentuate, la design-ul noului GPR s-a tinut cont inca de la inceput de usurinta controlului la bord, fara a se neglija faptul ca este o motocicleta pentru utilizarea cotidiana. Astfel ergonomia sa este rezultatul unor cercetari indelungate, cu un echilibru satisfacator intre confort, control si agilitate. Acelasi lucru se poate spune si despre inovativul bord in intregime digital, inspirat din MotoGP, cu o moderna iluminare albastra de fundal.

In ceea ce priveste design-ul, liniile fluide se imbina armonios cu cele unghiulare, rezultatul fiind unul foarte modern, ce confera modelului atitudinea unui adevarat superbike. Partea frontala are un aer agresiv si este dominata de grupul optic dublu (cu lumini de pozitie cu LED). Codita ridicata are o forma  unica foarte reusita si include saua pasagerului (cu scarite demontabile) si un stop spate care foloseste tehnologia LED. Designul jantelor de 17” cu 12 spite accentueaza caracterul sportiv al motocicletei. Un ultim detaliu care subliniaza nivelul ridicat al finisajelor noului GPR este reprezentat de evacuarea inspirata in mare masura din MotoGP, integrata complet in partea de jos a carenei. O solutie care nu este doar atractiva design ci are si o influenta puternica asupra comportamentului dinamic datorita centrului de greutate coborat.

Noul Derbi GPR 125 in 4 timpi este disponibil in 2 versiuni de culoare, alb si negru, prin intermediul importatorului Motoplus Paneuro.

Specificatii tehnice > Derbi GPR 125 4T

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.