Cauta in stiri

RSS Feed

noutati EICMA

Ducati lanseaza noul Multistrada 1200

10.11.2009
Foto ©: Ducati

Vedeta standului Ducati la EICMA 2009 este noul Multistrada 1200, inlocuitorul modelului Multistrada 1100, un nou concept de motocicleta adventure.

Modelul original a fost lansat in 2003 si a creat un nou segment de piata, in care performantele sport se intalneau cu confortul si versatilitatea. Multistrada a fost produs initial cu motorul racit cu aer 1000 DS, fiind marit insa la 1100cmc in 2006.

In 2009, Ducati duce conceptul mai departe prin noul Multistrada 1200. Italienii au vrut sa produca o motocicleta care poate aborda orice fel de excursie si drum, care va folosi tehnologie folosita MotoGP si World Superbike, o motocicleta care nu are limite si se poate transforma pentru a satisface nevoile pilotului si nu invers. Inginerii italieni au ales sa foloseasca motorul Testastretta de pe superbike-ul 1198, modificandu-l pentru a fi potrivit pentru orice ocazie.

Patru motociclete in una singura
De la supersport la un tourer de distanta lunga cu pasager si bagaje, la o motocicleta de zi cu zi care poate aborda drumurile zilnice dar si trasee off-road cu agilitatea unui enduro. Obiectivul principal a fost acela de a obtine o motocicleta capabila de performanta impresionanta in toate situatiile si in toate locurile.

Patru motociclete diferite, disponibile la simpla apasare a unui buton. Puterea si livrarea cuplului, setarile suspensiei si controlul tractiunii pot fi schimbate – chiar si in timpul mersului – pentru a permite adaptarea motocicletei la nevoile pilotului. Prin Multistrada 1200, Ducati introduce conceptul de patru motociclete in una prin cele 4 moduri de pilotare: Sport, Touring, Urban si Enduro.

Sport ofera pilotului maximum de adrenalina, unde 150 de cai putere si un cuplu incredibil sunt combinate cu o setare sportiva a suspensiei si cu un nivel mai redus (3 din 8) al sistemului DTC (Ducati Traction Control), pentru pilotii a caror zona de placere e mai aproape de limita.

Touring ofera aceeasi putere insa cuplul este livrat mult mai lin. Siguranta este imbunatatita prin sistemul avansat ABS si prin sistemul DTC, setat la nivelul 5 (interventie moderata), pentru a obtine o plimbare stabila si relaxanta. Suspensia este setata pentru confort, atat pentru pilot cat si pentru pasager.

Modul Urban reduce puterea la 100 de cai si regleaza suspensia pentru strazile oraselor, pline de capace de canal sau denivelari de reducere a vitezei. DTC-ul este setat la nivelul 7 pentru siguranta maxima.

Daca traseul va parasi asfaltul, Multistrada 1200 este capabil sa atace si rute off-road. Agil si usor, cu un ghidon inalt si lat si anvelope speciale, noul Ducati dispune si de un mod Enduro care va transforma imediat motocicleta, puterea fiind redusa la 100 de cai, suspensia inaltata si ABS-ul dezactivat (optional). DTC-ul este setat pe minim la nivelul 1.


Noul Multistrada are o masa proprie de doar 189 kg
fiind astfel mai usor decat orice enduro tourer, tourer sau sport tourer disponibil pe piata. Cu cat este mai usoara, o motocicleta va accelera mai repede, va frana pe distante mai scurte si va fi mai usor de condus.

Noul cadru Trellis din otel tubular este mai usor si cu 19% mai rigid decat cel de pe Multistrada 1100. Acesta gazduieste o versiune modificata a motorului V2 Testastretta Evoluzione, ce dezvolta 150 cp la 9.250 rpm si 118,7 Nm la 7500 rpm, un nou standard in aceasta clasa. Motorul a fost modificat pentru a putea fi utilizat cu usurinta in toate conditiile si pentru a se putea adapta caracterului pilotului si nu invers.

Sistemul de franare
foloseste pe fata doua discuri de 320mm si etriere radiale Brembo cu 4 pistonase iar pe spate un disc de 245 mm cu etrier Brembo. Disponibil pe lista de optionale pentru versiunea standard este si sistemul ABS Bosch-Brembo, standard pentru versiunea S. Jantele de 17” sunt incaltate de noile pneuri Pirelli Scorpion Trail, dezvoltate special de producatorul italian pentru Multistrada 1200.

Suspensia versiunii standard foloseste o furca reglabila Marzocchi de 50mm si un amortizor Sachs reglabil, ambele cu o cursa de 170mm. Versiunea S foloseste Suspensia Electronica Ducati (DES) dezvoltata in colaborare cu Ohlins. Aceasta este alcatuita dintr-o furca de 48mm si un amortizor central, ambele reglabile electronic si cu o cursa de 170mm. Setarea se poate face atat prin preset-urile dezvoltate de pilotii de test Ducati sau in mod independent, ce permite pilotului configurarea.



La capitolul confort
, Ducati a efectuat studii intensive ale ergonomiei pentru a obtine o pozitie cat mai confortabila atat pentru pilot cat si pentru pasager. Doua spatii de depozitare sunt disponibile, unul mai mic situat in partea dreapta a bordului si unul mai mare de 3 litri, situat sub scaunul pasagerului. Parbrizul este reglabil si se poate inalta cu 60mm, pentru a asigura o protectie eficienta la vant potrivita oricarui pilot. Rezervorul are capacitatea de 20 de litri si ofera o autonomie de cel putin 300km. Motocicleta dispune de prize de 12V pentru a putea alimenta tot felul de accesorii.

Designul noului Multistrada este modern si dinamic si da o senzatie de robustete. Ducati a renuntat la controversatul parbriz mobil al vechiului model. Este prezent deja clasicul “nas”, element specific concurentului german R 1200 GS, prezent insa si pe Moto Morini Granpasso. Acesta nu are doar un rol estetic ci include si prizele de aer ce trimit aerul atat in airbox cat si in radiatoarele de ulei.

Multistrada 1200 S
Aceasta este versiunea de top si vine dotata cu ABS si sistemul inovator de suspensie electronica DES, dezvoltat special pentru acest model de Ohlins impreuna cu inginerii Ducati. Versiunea S este disponibila in doua variante de echipare, Sport si Touring.

Ducati a pregatit si numeroase accesorii pentru noul sau model: accesorii din carbon, aripa spate, genti laterale si topcase, sa mai joasa, mansoane incalzite, stand central, GPS, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, alarma s.a..

Noul Multistrada 1200 va fi disponibil in doua versiuni de culoare, rosu si alb, pentru versiunea standard, in timp ce versiunea S va fi disponibila in culorile rosu, negru si alb.

Cu inovatoarea sa suspensia electronica DES, sistemul de control al tractiunii (DTC), motorul super potent de 150 cp, acceleratia ride-by-wire ce permite selectarea hartilor de putere diferite si masa proprie de doar 189kg, Multistrada 1200 ridica foarte mult stacheta in clasa motocicletelor adventure touring.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.