Cauta in stiri

RSS Feed

prezentari

Harley-Davidson Softail Cross Bones - Back to the bones

06.05.2008
Foto ©: Harley-Davidson

In urma cu 60 de ani majoritatea trupelor americane se intorceau la vatra. Odata cu ei se repatriau si miile de WLA-uri care le-au fost cai-de-fier in razboi, camarazi de nadejde.

Plini de glorie, rasfatati de societate, in sfarsit liberi. Soldatii americani care s-au intors acasa aveau toata viata inainte si, fara grija zilei de maine, au tot tinut-o intr-o petrecere cativa ani. Multi si-au adus aminte de camaradul de arme care i-a purtat prin desert, noroaie sau zapezi sI nu i-a lasat la greu: Harley-Davidson WLA. Au cumparat exemplarele repatriate, au secat stocurile armatei care oricum le vindea la preturi modice si s-au pus pe modificari, personalizandu-le. Asa a aparut era “chopper”.

Modelul lansat in State la inceputul anului si prezentat in mai putin de trei luni clientilor din Romania este o interpretare moderna a spiritului care i-a animat pe veteranii americani in anii imediat urmatori celui de-al doilea razboi mondial.

Pentru cunoscatori este inevitabila comparatia cu modelul militar WLA. Cadrul care pare rigid, efect accentuat de saua clasica cu arcuri si suspensia fata de tip paralelogram, rezervorul in forma de ochi de pisica si farul rotund, precum si jantele vopsite in negru aduc foarte mult cu legendarele modele trecute din armata in mainile civililor. Tendinta casei din Milwaukee este de a nu mai pune atat de mult nichel si polish in motocicletele sale si de a lasa stralucirea pe seama renumelui. Observati succesul de care s-a bucurat acest trend inceput cu Night Train, continuat cu VRSC Night Rod si Nightster (extraordinar flash-back), iar acum aplicat pe un mixaj de Softail Springer si bobber, denumit extrem de sugestiv, Cross Bones.

“Numai Harley-Davidson putea sa impleteasca 105 ani de experienta cu tehnologia de ultimoa generatie pentru a scoate un model precum Cross Bones. Original, authentic, retro dar totusi usor agresiv, cu aspect rigit dar in esenta un Softail” il descrie Scott Miller, Director General la H-D, responsabil cu planificarea productiei, pe ultimul venit in marea familie.

Propulsorul WLA-ului avea 750 cmc si amesteca aerul si benzina intr-un carburator. Motorului de pe FLSTSB i se dozeaza amestecul electronic, are acum 1584 cmc iar vibratiile sunt anulate de contrabalansoare, solutie ce a permis montarea lui Twin Cam 96B direct pe cadru. Cutia de viteze si-a dublat numarul de trepte, cele sase din cutia de transmisie disponibile acum fiind din generatia Cruise Drive.



Saua poate speria la prima vedere, dar permite amortizarea socurilor foarte bine. Culorile, toate mate, sunt inspirate din armata: albastru inchis, negru si masliniu. Nu lipseste modelul tribal de pe aripi si logo-ul de pe rezervor desenat, nu aplicat.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.