Cauta in stiri

RSS Feed

tehnologii

Honda anunta lansarea transmisiei cu dublu ambreiaj

09.09.2009
Foto ©: Honda

Honda a anuntat oficial ca a dezvoltat transmisia cu dublu ambreiaj, prima transmisie complet automatica care foloseste ambreiajul dublu, destinata motocicletelor sport cu motoare de cilindree mare. Primul model ce va beneficia de aceasta tehnologie va fi noul VFR.

Pilotii vor avea parte de o experienta mai sportiva, combinata cu usurinta in folosire si cu o eficienta superioara din punct de vedere al transmisiei, care are ca rezultat economia de carburant fata de o transmisie traditionala. Noul VFR va fi prima motocicleta de cilindree mare ce va folosi aceasta tehnologie, si va fi lansata in Europa si America de Nord in 2010, vanzarile in Japonia urmand a incepe ulterior.

Prima transmisie cu dublu ambreiaj pentru motociclete din lume are o constructie compacta si redusa ca greutate, fapt ce favorizeaza combinarea sa cu mai multe tipuri de motoare, fara modificari substantiale. Mai mult decat atat, noua transmisie favorizeaza o manevrare extrem de precisa a acceleratiei datorita controlului realizat electronic, care ajuta la schimbarea foarte lina a treptelor, fara reactii bruste.

Pentru intampinarea necesitatilor pilotilor pe o scara cat mai larga, transmisia este dotata cu trei moduri de operare, doua dintre ele fiind complet automate (D - pentru uz normal si S - pentru uz sportiv). Modul manual contine 6 trepte, si ofera acelasi feed-back precum o cutie manuala normala.

Honda intentioneaza sa foloseasca treptat aceasta noua transmisie la majoritatea motocicletelor cu motoare de cilindree mare, in special la modelele sport comercializate pe cele mai mari piete de desfacere.

Bookmark and Share
inovativ dar parca dispare farmecu by Cornel on 09.09.2009
este de-a dreptul inovativ .... dar mie mi se pare ca dispare tot farmecul ..daca vroiam sa nu mai am ambreiaj imi luam scuter .. nu sunt impotriva imbunatatirii tehnologiei dar cred ca multa lume imiimpartaseste parerea mai sus mentionata asfalt uscat
Exact by Paul on 09.09.2009
La asta ma gandeam si eu. S-ar putea sa fie mai plictisitoare. Mie imi place cand ma smuceste motorul atunci cand schimb violent viteza :D. Partea buna e ca Honda va oferi simultan modele si cu aceasta transmisie si cu cea normala, asa ca ramane la alegerea clientilor.
comparativ by Stefan on 10.09.2009
De la minutul 3:50, de cand se face comparatia pe cele doua jumatati de ecran, se vede clar ca motociclistul de pe motocicleta aflata in modul manual schimba vitezele mai brutal si in turatii mai inalte, deci nu mi se pare chiar atat de mare diferenta. E de discutat aici.
@ Stefan by Paul on 10.09.2009
Cum ai dedus tu ca e diferenta de turatii dintre cele doua? Pe ce baza? Ca de auzit, nu se intelege mare lucru si de vazut, nu vezi turometrul. Faptul ca motorul e mai smucit e evident, asta si vroiau sa arate, ca e diferenta mare intre cele doua sisteme.
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.