Cauta in stiri

RSS Feed

modele 2010

Honda prezinta oficial noul VFR 1200F

08.10.2009
Foto ©: Honda

Dupa multi ani de speculatii si asteptari, Honda a dezvaluit in sfarsit oficial noul VFR 1200F, urmasul renumitului VFR, inventatorul clasei sport touring.

Noul VFR 1200F duce mai departe lunga traditie Honda V4, reprezentand o generatie complet diferita de cea actuala, din toate punctele de vedere. La capitolul design, noul sport tourer japonez respecta cu fidelitate liniile Conceptului V4, prezentat anul trecut la Salonul Intermot din Cologne. Echipa de design a fost alcatuita din trei designeri (doi japonezi si un european): Kishi san, care a semnat si CBR 1100XX Super Blackbird, Hasegawa san si Teofilo Plaza. Tranzitia de la stadiul de schite la cel final gata de productie a durat 12 luni.

Japonezii au transformat sport tourer-ul compact intr-un super tourer cu motor V4 de 1.237cmc, cu solutii tehnice noi dar si o greutate la plin de 267 kg, cu 23 de kg mai mult decat VFR 800F, 13kg mai mult decat principalul concurent BMW K 1300 S, respectiv cu 14kg mai mult decat ultima generatie CBR 1100XX.

Ampatamentul a fost marit cu 85mm iar lungimea totala a motocicletei a crescut cu 124mm. La capitolul confort, VFR 1200F este prima motocicleta care dispune de reglaje ergonomice ale ghidonului si comenzilor. Saua are o inaltime de 815 mm insa optional este disponibila si o sa mai joasa si mai ingusta.

Noul propulsor V4 dezvolta 173 de cai putere la 10.000rpm si un cuplu de 129 Nm la 8.750 rpm, valori semnificativ mai mari decat cele actuale. In locul configuratiei traditionale V4, cu cilindrii dispusi la distante egale in fata si in spate, Honda a adoptat un model unic de dispunere a cilindrilor pentru noul motor. Astfel, cilindrii din spate sunt mai apropiati unul de celalalt decat cei din fata. Acest design contribuie la o talie compacta a partii din spate a motorului, ce sta intre picioarele pilotului, si ajuta la centralizarea maselor, contribuind astfel la usurinta pilotarii. Desi are cilindreea mult mai mare, motorul este in realitate mai compact decat cel de 800cmc. Specific motoarelor V4, noul propulsor livreaza mai mult de 90% din cuplul maxim la doar 4000 rpm.

Modelul standard va fi disponibil cu o cutie de viteze traditionala, cu 6 trepte si slipper-clutch. Transmisia cu dublu ambreiaj, folosita pentru prima data pe o motocicleta, va avea tot 6 trepte si va putea opera in 3 moduri, doua complet automatice si unul manual in care pilotul va schimba vitezele cu ajutorul unor butoane plasate pe comenzile din stanga ghidonului. Pentru prima data in gama Honda, VFR 1200 va folosi acceleratia ride-by-wire.

Modelul prezentat astazi de Honda nu dispune de tehnologia ce poate dezactiva o parte din cilindrii si nici de transmisia cu dublu ambreiaj, acestea urmand a fi incluse pe o versiune superioara tehnologic ce va fi prezentata luna aceasta la Tokyo Motor Show.

O alta noutate pentru Honda VFR este transmisia finala, japonezii renuntand la lant in favoarea cardanului. Suspensia este asigurata de o furca inversata de 43mm, reglabila doar la preincarcare, ce are cursa de 120mm, si un amortizor central reglabil atat la preincarcare cat si la revenire, a carui cursa este de 130mm. Sistemul de franare este dotat cu ABS si include pe fata doua discuri flotante de 320mm si etriere cu 6 pistonase in timp ce pe spate regasim un disc de 276mm si un etrier tot cu 6 pistonase.

Lista optionalelor cuprinde un kit de genti laterale cu un volum de 35 de litri, un top case de 31 de litri, genti interioare de nailon pentru acestea, un rucsac de rezervor de 13 litri cu kit pentru instalare rapida, un parbriz suplimentar reglabil in 3 trepte pentru o mai buna protectie la vant, o sa mai joasa si mai ingusta pentru cei de statura mica, o sa de lux Alcantara pentru mai mult confort, mansoane incalzite cu controller integrat si un kit de navigatie cu un controller unic ce permite operarea fara a lua mainile de pe ghidon.

VFR 1200F va fi disponibil pe piata la inceputul lui 2010 in 3 versiuni de culoare:
- Candy Prominence Red
- Seal Silver Metallic
- Pearl Sunbeam White

Mai mult:
> Specificatii tehnice Honda VFR 1200F
> Galerie foto Honda VFR 1200F
> Site-ul oficial Feel VFR
> Brosura oficiala Honda VFR1200

Bookmark and Share
bleah by adrian on 08.10.2009
ce dreaq s-au chinuit sa o faca monobrat cand toba aia acopera tot farmecul? de kko. farul e urat. carenele sunt prea.. masive. e prea grea in comparatie cu.. orice de pe piata la ora asta. astia s-au scrantit la cap. tsunamiiii yak.
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.