Cauta in stiri

RSS Feed

Horex VR6

Horex renaste cu ajutorul AUDI

09.10.2012
Foto ©: Nelu BANICA

In urma cu patru-cinci ani se zvonea ca o firma germana din piata auto cauta sa revigoreze un nume de motocicleta, tot germana. Despre investitor s-a aflat ca era VW dar despre marca moto nu s-a stiut nimic pana in 2010.
Odata cu stirea ca VW va investi in productia de motociclete revigorand o marca germana nu au intarziat sa apara speculatiile. Cel mai verosimil se parea a fi Zundapp, concurentul motocicletelor BMW si care avea o istorie la fel de incarcata de onoruri ca bavarezul. Multe voturi mergeau si spre MZ care, dupa o esuata revigorare cu bani malaiezieni, a intrat in colaps. Urmau pe listele ghicitorilor Sachs, Hercules, DKW, NSU, Much, Simson, Wanderer dar niciuna nu a iesit castigatoare.
Pana la urma s-a aflat ca Horex va produce din nou motociclete, dupa o pauza de 50 de ani, dar noua locatie nu va fi orasul natal Homburg ci un orasel langa… Munchen.
Inca nu se stie de ce a fost ales acest brand, in ciuda faptului ca DKW era singurul producator de motociclete din fostul Auto Union, actualul Audi. Probabil a fost o „scapare“ a celor de la Daimler-Benz care au inglobat Horex in 1960 si cam tot atunci au cumparat aproape jumatate din Auto Union. Ulterior, Volkswagen a luat pachetul majoritar al fabricii din Ingolstadt de la Daimler-Benz si, poate, printre acte era si certificatul de proprietate al numelui Horex. Parerea mea!
Oricum revigorarea unei marci de motociclete nu poate decat sa ne bucure, semn ca exista sperante in aceste zile cand lumea s-a invatat sa se vaite. In ciuda asteptarilor, noua interpretare a Horex despre o motocicleta moderna rastoarna trendul actual targhetat pe motoare mici sau propulsii ecologice si vine puternic pe piata cu un motor de 1200 cmc si o arhitectura inedita: sase cilindri in V dar care functio-neaza, oarecum, ca un 6 in linie. De aici si denumirea VR6, adica in V, (la 15 grade) in linie (Recht) si 6 (cilindri).
Din caracteristicile modelului apreciem ca motorul este supraalimentat si dezvolta astfel 200 CP la 8500 rpm, cu un cuplu de 135 Nm la 7000 rpm. Cele doua supape de admisie si cea de evacuare sunt operate de trei axe cu came. Cutia de viteze va fi cu sase trepte dar viteza maxima va fi limitata electronic la 250 km/h. Nici nu este mult pentru un naked. Se mentioneaza in mod explicit ca va avea echipare standard cu ABS care va actiona pe cele doua discuri frontale.
Pentru inceput roadsterul Horex va fi livrat doar in Germania, Austria si Elvetia, probabil ca sa fie aproape de casa in eventualitatea unor defectiuni si rechemarea lor la control. O alta problema ar fi pretul, cam 20.000 euro, destul de prohibitiv deocamdata. Asteptam testele efectuate pe termen lung sa vedem daca ne cumparam Horex VR6 sau ramanem la BMW.
Intrebat fiind de cadenta productiei, un oficial de la standul Horex a fost putin jenat, mentionand ca vor fabrica numai la comanda dar sunt deja cam 100 de clienti care asteapta motocicleta. Pana la urma a recunoscut o cadenta de o motocicleta zilnic, dar cu o mare doza de neincredere proprie. Dupa cum vedeti si din imagini, motocicleta arata bine iar performantele sunt OK. M-am intrebat si va intreb si pe voi: de ce s-ar cumpara aceasta motocicleta?

Tags: horex, audi, vw, dkw, vr6
Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.