Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Husaberg - gama enduro

Costi Radoi | 26.01.2012
Foto ©: husaberg

De cand Husaberg a intrat in colaborarea mai mult decat apropiata cu KTM, multe lucruri bune au inceput a se intampla. In primul rand faptul ca exista o solutie pentru toata lumea care doreste sa achizitioneze o motocicleta noua pentru baladele in aer liber sau concursurile de hard enduro si extrem. Astfel range-ul Husaberg propune 3 modele cu motor in 2 timpi si 3 cu motor in 4 timpi.

Sa incepem cu gama 2T, unde se afla aliniate modelele TE 125, TE 250 si TE 300. Toate beneficiaza de o furca upside-down, prinsa de cadru cu ajutorul celor doua juguri taiate pe CNC dintr-o singura bucata de material si de un monoamortizor spate foarte performant, care la fel ca si in cazul furcii, vine tot de la White Power. Cadrul este construit dintr-un aliaj de otel-crom-molibden, ce ofera o rigiditate sporita la torsiuni dar si o greutate redusa. Atat franele cat si ambreiajul sunt executate de cunoscutul producator Brembo. Ghidonul este acelasi Neken 22/28 al modelelor din 2011.

Rezervorul are o capacitate de 11 litri si este facut din poliuretan transparent, pentru a putea urmari usor nivelul de combustibil ramas. Sub rezervor a ramas ceva spatiu liber datorita redesenarii circuitului de racire, acum mult mai eficient.

Motoarele sunt imprumutate de pe surorile de la KTM si anume 125 EXC, 250 EXC si 300 EXC, insa ca si premiera, observam atat kick-starter cat si un mini electromotor ascuns sub galeria de evacuare pentru a salva spatiu si a avea un motor mai compact. Electromotorul nu este disponibil pe versiunea TE 125. Galeria de evacuare este acoperita cu nikel si a fost proiectata special pentru nevoile motorului in regim enduro.

O particularitate este faptul ca exista un switch cu 2 pozitii ale sistemului de aprindere, pentru ca motocicleta sa fie adaptata experientei si dorintelor pilotului.

gama motocicletelor in 4 timpi numara tot 3 modele: FE 390, FE 450 si FE570. Daca 390 si 450 suna a fi preluate de la surorile 400 EXC si 450 EXC, nu inteleg insa ce e cu 570-ul, deoarece este o capacitate cilindrica foarte mare si atipica.

Ca si in cazul motocicletelor in 2 timpi, suspensia fata este tot o furca upside-down close cartridge, de 48 de la WP, cadrul e din acelasi aliaj iar monoamortizorul spate este tot de la WP. Diferenta apare la pompa de ambreiaj, la modelele 4T fiind Magura cu maneta rabatabila.

Diferente notabile apar la rezervor, care are o capacitate de numai 8,5 litri si care coboara sub sa pentru a duce greutatea cat mai spre centru, la airbox, care nu este pe partea stanga sub sa, ca la modelele traditionale ci incastrat in rezervorul de combustibil, sus pe cadru. Insa diferenta majora este cadrul seii, sau subcadrul, cum mai este denumit. La orice motocicleta enduro acest subcadru este facut din aluminiu, insa la noile Husaberg 4T este construit din polietilena cu fascicule incrucisate, acesta fiind foarte rigid, rezistent si in acelasi timp, foarte usor. Acest subcadru acopera o multitudine de contacte si gizmo-uri electronice.

Amandoua versiunile, atat 2T cat si 4T au prins o enorma priza la public, pentru ca se poate observa foarte usor atat calitatea executiei, cat si faptul ca sunt motociclete robuste care stiu sa indure abuzurile din off-road, iar daca ma intrebati pe mine pe care as alege-o dintre ele, as spune direct, fara sa stau pe ganduri ca-mi place si-mi doresc TE 250.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.