Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

In 2012, Yamaha reinventeaza R1

Costi Radoi | 30.01.2012
Foto ©: yamaha

 

Inca de la aparitia din 1999, R1 a creat o serie de polemici, intrebari si foarte multe discutii. Unora nu le-a placut fata ce descarca prea repede. Altora le-a placut bestialitatea de care dadea dovada. Insa un lucru e clar: tuturor le-a placut designul.

Yamaha a setat atunci un nou trend, cel al motocicletei suple, subtiri, cu carena spate ascutita si ridicata si cel mai important, cu carena frontala cu un aspect “suparat” cu cele doua faruri oblice. Trendul a fost urmat de CBR 600 F4i in 2001, de ZX-6R si surata ei mai mare ZX-9R in 2000. Singurii japonezi care nu au intrat in trend au fost Suzuki, care desi au mai scos motociclete cu 2 faruri, nu s-au incadrat in fata aceea agresiva cu farurile ca doi ochi oblici.

Incepand cu 2009, Yamaha a pastrat forma ochilor oblici, insa in loc sa mai creeze faruri mari, a lasat loc liber pt 2 grupuri optice perfect rotunde, mai mici, cu lupa, astfel facand trecerea de la privirea de samurai incruntat, la privirea de alien. Odata cu noul design insa, Yamaha aducea pe piata o inovatie puternica: arborele cotit asimetric, care permitea motocicletei un cuplu de V2 la turatii joase, combinat cu puterea unui 4L la turatii inalte.

Pentru anul acesta, motocicleta ramane practic aceeasi de anul trecut, cu un mic facelift al carenei frontale si a aparatorilor tobelor de esapament, insa pe langa sistemele fly-by-wire YCC-T si YCC-I si cele 3 pozitii ale centralei de injectie privind livrarea puterii, Yamaha a introdus controlul de tractiune, ce se prezinta in fata riderilor cu 7 seting-uri. Combinat cu cele 3 setari ale ECU, deja avem 21 de setari pe motocicleta, pentru a veni in intampinarea riderilor cu nivel diferit de experienta. Deja e nevoie de manual de utilizare pentru a pune motocicleta in miscare.

In rest este acelasi pachet exceptional cu 4 cilindri in linie, 2 axe cu came, 16 valve, racit cu lichid, ce transmite puterea unei cutii de viteze cu 6 trepte prin intermediul unui ambreiaj multidisc in baie de ulei, de tip slipper clutch. Transmisia finala se realizeaza cu ajutorul lantului. Furca upside-down si amortizorul spate pe gaz, precum si franele radiale Sumitomo sunt aceleasi cu cele de anul trecut.

Cu un sunet de leu ranit, cu un aspect al unui diavol ce se uita direct in suflet si cu un motor naravas pus la punct de o gramada de electronice, sunt convins ca Yamaha R1 din 2012 va fi un real succes in vanzari, mai ales ca modelul, de ani de zile isi construieste fani dedicati.

Tags: yamaha, r1, modele noi
Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.