Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Integra is back … dar nu la fel

Costi Radoi | 24.01.2012
Foto ©: honda

Nu stiu cum se face ca intodeauna cand Honda doreste sa lanseze un produs nou in piata, face ce face si se leaga de alte nume care deja au facut ceva istorie. Astfel avem Honda Jazz, care e si scooter si autoturism, iar acum e randul Hondei Integra. Integra si-a inceput viata ca suflet pe 4 roti, fiind o masina foarte apreciata incepand cu comunitatea racer-ilor stradali americani, pana la cea a pilotilor de curse tip touring cars din campionatul japonez de turisme.

Iata ca dupa ce modelul a incetat sa mai existe, numele sau este acum purtat de primul scooter hibrid din lume. Iar cand spun hibrid, nu ma refer la acea solutie de propulsie cu motor cu ardere interna dublat de unul electric. Nu. Ma refer la primul vehicul care inca nu s-a hotarat daca vrea sa fie scooter sau motocicleta.

Pentru a fi scooter, unitatea de propulsie trebuie sa fie sub saua pilotului, nu intre picioarele sale. Insa pentru a fi motocicleta nu trebuie sa aiba acel loc liber in fata ce permite apropierea genunchilor. Si atunci?... Cu ce avem de-a face aici? Eu cred ca este prima incercare de a imbina performantele unei motociclete de capacitate medie, cu confortul oferit de un super maxi scooter. Cred ca avem de-a face cu un pionier.

Indrazneala aceasta a fost prezenta si la salonul de la Milano, EICMA, unde a adunat o gramada de curiosi pe langa ea. Se vede atentia la detalii, se vede lucratura fina marca Honda, dar mai ales se vede faptul ca o noua clasa se naste. Este clasa acestor maxi scootere, pe care clientul le va scoate pe serpentine in afara orasului pentru un simplu “joyride”, cand scapa de servici si sotie in weekend. Asta nu inseamna ca e monopost. Are 2 locuri si o gramada de spatii de depozitare, plus obtiunea a 2 genti laterale si a unui topcase in cazul in care situatia denumita sotie nu a fost rezolvata si trebuie luata in calatorie.

Inima acestei nazdravanii este insa reala noutate. Este noul motor cu 2 cilindri paraleli, cu o capacitate de 700 cmc, cilindrii inclinati la 62º si un consum foarte redus. Motorul, dupa calculele facute publice de catre Honda, ar trebui sa impinga motocicleta-scooter la peste 27 km cu un singur litru de benzina, ceea ce matematic inseamna un consum de sub 4 litri la suta de km. Acest motor echipeaza si motocicleta NC 700 si este completat de o cutie automata, a doua generatie a DCT (Dual Clutch Transmission), insa pe NC exista si posibilitatea unei cutii mecanice cu 6 trepte.

Pentru a reusi minimalizarea fortelor de frecare, micsorarea consumului si a vibratiilor, inginerii de la Honda au realizat niste mici artificii tehnice, de genul: pistoanele sunt acoperite cu o rasina speciala, camera de ardere este modificata, iar culbutorii au rulment pe ace in interior si sunt realizati din aluminiu. S-au facut modificari la galeria de admisie si distributie dar mai ales sesizam prezenta unui arbore balansier si a unui timing de aprindere inedit, la 270º rotatie a arborelui cotit.

Deci, daca sunteti in cautarea unui scooter mai puternic, sau a unei motociclete foarte comode, cu un consum scazut si emisii la jumatatea cerintelor standardului Euro 3, cred ca aceasta cautare a luat sfarsit: va prezint Honda Integra. Este simpatica, rosie (o sa-i placa sotiei) si usor de condus.

O caracterizare mai buna o da reclama oficiala Honda, turnata in Italia. Pe mine ma distreaza stilul ala latin…dupa ce era gata-gata ca domnisoara sa faca un pas gresit pe directia inainte, a trebuit sa apara posesorul de Integra iar ea sa faca pasul corect catre acesta.

Tags: honda, integra, scooter, dct,
Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.