Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

KTM prezinta noua gama EXC 2013

Costi Radoi | 23.05.2012
Foto ©: ktm

Ca de obicei, lansarea unei noi linii EXC reprezinta un real spectacol de imagine dar mai ales imaginatie, oferit de catre KTM, pentru a bucura si atrage ochiul privitorul si a pune pe foc inima pasionatului.

Peisajele precum pajistea, padurea, stanca sau malul marii se pot gasi in multe calendare, sau vederi, insa acolo unde piata de imagine pune o fata imbracata sumar, KTM pune la treaba pilotii profesionisti de enduro, pentru a scoate in evidenta atat versatilitatea modelelor cat si meseria pilotilor.

De ce am zis ca si imaginatia face parte din scenariu? Pai e simplu: Cand vezi cate se pot face cu o motocicleta de acest gen, imediat mintea zboara la peisajele noastre carpatine si la eventualele plimbari executate pilotand o motocicleta a acestei linii. Sin u ai cum san u-ti zboare gandul, deoarece e un lucru stiut ca avem o tara frumosa si propice traseelor enduro… din pacate si unele strazi sunt catalogate tot ca off-road la noi.

Se pare insa ca cei de la KTM doresc sa ne puna rau de tot pe jar, avand in vedere prezentarea unei linii noi, in conditiile in care nici nu am ajuns la jumatatea acestui an.

Dar sa vedem cine sunt protagonistii liniei EXC:

In primul rand, vorbim despre clasa 2 timpi. Pentru anul 2012, line-up-ul cuprindea modelele 125EXC, 200EXC, 250EXC si 300EXC, plus versiunile “six days”, 125EXC, 250EXC si 300EXC. Toate aceste modele, au motor monocilindric, in 2 timpi, cu admisie lamelara si power valve. Toate au roti de 21” fata si 18” spate, marea diferenta fiind facuta de faptul ca 250 si 300 au si electrostarter, nu numai batrana pedala.

Clasa 4 timpi cuprinde modelele 250EXC-F, 350EXC-F, 450EXC si 500EXC. Ca si in cazul clasei 2 timpi, diferentele numele reflecta capacitatea cilindrica, insa in afara de acest lucru, implicit si de greutate si diferente de putere si cuplu, nu exista mari deosebiri. O noutate pt aceasta clasa a fost adoptarea injectiei electronice, clasa SX avand-o inca din 2011.

Pentru 2013 insa, nu exista mari modificari. Cel putin nu la suprafata. In mod cert au adus ceva imbunatatiri, insa pana cand nu apare nimic oficial, ma refer la date, nu doar imagini, nu putem decat sa ne dam cu presupusul ca dupa anumite teste au ajuns la concluzia unor ajustari.

Un lucru e insa sigur: pe dealuri si in paduri, KTM-ul se bucura de o popularitate marita, iar acest lucru face ca motocicleta portocalie sa fie cea mai ravnita din aceasta clasa.

In Romania, importatorul oficial KTM este Dementor.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.