Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Legenda continua: CBR 1000 RR

Costi Radoi | 20.01.2012
Foto ©: honda

Pentru a ramane in cadrul temei discutate ieri, cea cu aniversarea a 20 de ani de FireBlade, vom pune astazi pe foaie adevarata natura si identitate a noului CBR 1000 RR, o motocicleta ce se incadreaza perfect in sloganul lui Tadao Baba, de acum doua decenii si anume “Total Control”.

Aspectul este cel care rapeste mintile prima data. Noul carenaj frontal, ce gazduieste un bloc optic cu unghiuri ascutite, creaza o imagine agresiva si seducatoare in acelasi timp. Un nou spoiler este amplasat sub faruri, ce redirectioneaza curentul de aer astfel incat motocicleta se inscrie mai précis la schimbarile de directie. Carena spate este si ea mai supla si mai eleganta. Carenele laterale au pastrat linia modelului trecut insa acum e folosita acea tehnologie “Layer Cowling”, care presupune asezarea carenelor in “straturi” ce ajuta la racirea motorului prin redirectionarea fluxului de aer in radiator si apoi in afara carenajului. Aceasta evacuare de aer impiedica incalzirea excesiva a cadrului si eliberearea curentului, fapt ce creaza o bula de aer fara turbulente in zona pilotului.

Bordul este full digital, multifunctional, cu functii de lap timer, consola de consum, jurnalier, indicator de treapta si cel mai important, monograma CBR la activarea contactului, lucru care pe mine ma fascineaza.

Suspensia a suferit si ea un upgrade. Furca fata este noua inventie a celor de la Showa, numita Big Piston Fork. Sistemul are o camera de depresurizare mai mare, pentru a elimina presiunea suplimentara rezultata la apasarea si relaxarea jambelor furcii. Amortizorul spate, este un Balance Free Unit ProLink, o tehnologie noua cu doua camere in locul uneia singure. Uleiul trece prin camere separate pentru a genera amortizarea socului si nu exista pistonase in constructia acestui amortizor, iar efectul este o amortizare progresiva, fara efect de chattering al rotii spate, imbunatatind tractiunea.

Si franele au avut parte de o atingere. Acum sistemul Combined ABS a fost regandit iar ABS-ul, care e controlat in totalitate electronic si intra exact atunci cand trebuie sa o faca. Jantele sunt foarte usoare, cu 12 spite, realizate din aluminiu forjat.

Amortizorul de directie a fost si el imbunatatit. Este a doua generatie Honda Electronic Steeing Damper, controlat electronic, dupa cum spune si numele, ce ajuta la o directie mai dura la viteze mari si foarte lina si moale la viteze mici. Sistemul monitorizeaza viteza motocicletei si imprima presiunea necesara in amortizorul de directie.

Nici motorul nu a scapat de imbunatatiri. S-a lucrat la sistemul de injectie cu 8 injectoare PGM-DSFI, pentru o acceleratie mai consistenta si cu o imbunatatire a cuplului la turatii mici. Insa unul dintre lucrurile cu adevarat importante este noul aliaj ce acopera cilindrii, un aliaj de nichel-siliciu-carbonita (Ni-SiC), ce reduce frictiunea si mareste fiabilitatea motorului chiar si in uzaj de competitie.

In concluzie, ceea ce pot spune despre aceasta motocicleta este ca o pot asemui cu Angelina Jolie in rolul Doamnei Smith, pentru ca este salbatica si agresiva dar in acelasi timp superba. Si avand in vedere ca versiunea HRC este de un alb imaculat si da impresia unei rochii de mireasa, marturisesc ca mi-as pune pe deget inelul cheilor de contact, in vederea unei relatii de lunga duratacu ea.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.