Cauta in stiri

RSS Feed

tehnologii

Motus Motorcycles prezinta primul motor V4 cu injectie directa (GDI)

20.01.2010
Foto ©: Motus Motorcycles

Motus Motorcycles, producatorul american ce si-a prezentat in luna septembrie a anului trecut planurile de a produce prima motocicleta sport touring americana propulsata de un motor V4, anunta finalizarea propulsorului de 1.650 cmc, primul V4 din lume dotat cu injectie directa de benzina.

Denumit KMV4, acesta a fost dezvoltat in stransa colaborare cu Katech Engines, un renumit producator american cu o experienta de peste 50 de ani, si este un motor avansat tehnologic, de inalta performanta, dedicat viitoarelor modele Motus MST. Aflandu-se in prezent in perioada de testare a durabilitatii, KMV4 este de asemenea primul motor american V4 construit vreodata pentru un vehicul de productie

Motocicletele Motus vor concura in segmentul sport touring cu cele ale constructorilor japonezi si europeni, insa in mod special cu Honda VFR 1200 , singura si cea mai renumita motocicleta sport touring dotata cu motor V4. Clasa sport touring imbina doua din cele mai mari segmente din piata moto, combinand confortul cu performanta. Pentru a putea fi competitiv in aceasta clasa, orientata catre performanta, Motus a realizat ca este nevoie de un motor propriu.

Majoritatea motocicletelor americane de strada sunt propulsate in prezent de motoare V2 racite cu aer, insuficient de performante sau eficiente pentru obiectivele conceptului MST. “Piata interna de motociclete este dominata de motoare V2 racite cu aer, insa pentru a avea succes pe termen lung, MST trebuie sa vina cu imbunatatiri clare ale tehnologiilor actuale si nu cu un alt produs similar,” a declarat Brian Case, Vice Presedinte si Director de Design la Motus.

“Nu ne-am focalizat pe putere maxima ci pe imbunatatirea experientei pilotului. Pentru noi, asta inseamna foarte mult cuplu intr-o gama larga de turatii, vibratii scazute, eficienta mare si durabilitate imbatabila. Va prezentam KMV4, un motor V4 gDI racit cu lichid,” a mai adaugat Case.

KMV4 dezvolta o putere de 140cp la 7.800 rpm, valoare semnificativ mai mica decat a concurentei, insa cuplul este de-a dreptul impresionant, 162 Nm obtinuti la doar 4.500 rpm. Comparativ, “monstrul” V4 de 1.679 cmc de pe Yamaha V-Max 2009 dezvolta 166 Nm la 6.500 rpm, in timp ce concurentul direct Honda VFR 1200 dispune de un cuplu de 129 Nm la 8.750rpm .

Motus a mai facut publice si o parte din datele tehnice ale primului sau model. Astfel, MST-01 va beneficia de o cutie de viteze secventiala cu 6 trepte, cadru trellis din crom-molibden, suspensie reglabila cu o cursa de 120mm, frane fata cu etriere radiale monobloc cu 4 pistonase si discuri de 320mm. Masa proprie va fi de 238kg, lungimea va avea 2.133mm iar ampatamentul de 1460 mm este identic cu cel al modelului VFR 800, fapt deloc intamplator dupa parerea noastra.

Motus MST-01 se anunta a fi o motocicleta sport touring extrem de interesanta, distractiva si performanta. Aceasta ar putea deveni pentru motociclistii americani si nu numai, un adevarat “urmas” al popularului VFR 800.

Motus Motorcycles

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.