Cauta in stiri

RSS Feed

noutati EICMA

MV Agusta lanseaza noul superbike F4

10.11.2009
Foto ©: MV Agusta

MV Agusta a lansat astazi cu ocazia deschiderii salonului EICMA 2009 de la Milano, noua generatie a legendarului superbike exotic F4. Constructorul italian continua astfel seria de noutati pentru 2010, inceputa cu noile modele Brutale.

Conform italienilor, noul F4 este un proiect care duce traditia MV Agusta mai departe, o motocicleta construita la cele mai inalte nivele ale ingineriei , oferind performanta incredibila.

Noul F4 este rezultatul unui proiect complet nou ce a avut un singur obiectiv si anume acela de a imbunatati perfectiunea si a creste sinteza dintre arta design-ului si performanta supersport. Vom continua sa investim in design si in dezvoltarea de noi modele in viitor, pentru a mari gama de motociclete extraordinare,” a declarat Enrico D'Onofrio, Managing Director al MV Agusta.

Lansat initial in 1998
sub semnatura renumitului designer italian Massimo Tamburini, noul F4 se prezinta complet innoit. Desi la o prima vedere designul pare neschimbat, la o analiza mai atenta se va observa ca majoritatea elementelor au fost redesenate. Chiar si asa, MV Agusta a ales evolutia in locul revolutiei in ceea ce priveste aspectul, fapt de inteles avand in vedere aprecierea de care s-a bucurat generatia anterioara, fiind recunoscuta ca una din cele mai frumoase motociclete supersport.

La partea frontala ies in evidenta noile prize de aer, carenajul cu linii mai dinamice, parbrizul cu o noua forma, mai ascutita la baza si noul far cu xenon. Modificarile se continua cu un rezervor redesenat si decupaje noi in carenele laterale. La partea posterioara, noua codita este mai supla iar cele 4 tevi de evacuare, semnatura F4, au acum terminatii rectangulare.

Noul propulsor cu 4 cilindri in linie de 998cmc este capabil sa dezvolte o putere maxima de 186 cp la 12.900 rpm si un cuplu de 114Nm la 9.500rpm. Acesta dispune de sistem de admisie cu lungime variabila, doua injectoare pe fiecare cilindru, slipper clutch, TC MK II, un sistem de control al tractiunii cu 8 setari, si o unitate Marelli 7-SM ECU pentru a controla toate sistemele electronice prezente. Noul motor poate propulsa motocicleta pana la o viteza maxima de 305km/h.

Noul sasiu a fost complet reproiectat, este mai compact, mai rigid, mai usor si are o bascula noua, ce este acum mai lunga si mai usoara, si suspensie complet reglabila formata dintr-o furca Marzocchi de 50mm si un amortizor Sachs. Noul F4 cantareste 192,5 kg la gol. In mod dezamagitor, desi multe componente sunt mai usoare, masa proprie la gol este una din cele mai mari din acest segment, fiind de exemplu cu 21 kg mai mare decat cea a unui Ducati 1198. Sistemul de franare are pe fata doua discuri de 320mm cu etriere radiale Brembo cu 4 pistonase, iar pe spate un disc de 210mm cu un etrier cu 4 pistonase marca Nissin.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.