Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

New beast in town … ZX-10R

Costi Radoi | 25.01.2012
Foto ©: kawasaki

Odata cu venirea lui 2012, s-a intensificat asteptarea lui ZX-10R. Aceasta motocicleta a zguduit de fiecare data lumea moto, in momentele in care noul model vedea lumina. Totusi, avand in vedere ca este al doilea an pe aceasta solutie constructiva, ai putea zice: ok, este doar o continuare, nu este o motocicleta noua.

In mare parte ai avea dreptate, deoarece monoamortizorul orizontal de pe spate si furca BigPiston, inclusiv cadrul si motorul sunt cele de anul trecut. Exista insa si modificari importante.

In primul rand ar trebui sa amintim ca versiunea din acest an beneficiaza de o noua setare a S-KTRC, Sport-Kawasaki Traction Control. Acest sistem lucreaza acum in tandem cu motocicleta tot timpul, monitorzand de la deschiderea injectoarelor si a valvelor, pana la monitorizarea permanenta a turatiilor pe minut, viteza rotilor, citita independent, inclusiv monitorizarea ambreiajului de tip Slippery Clutch, cu patinare reglabila. Acest sistem are parte de 3 presetari pe care riderul le poate selecta in functie de necesitati.

Alta noutate este setarea noului sistem KIBS, Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System, care este de fapt sistemul de ABS al motocicletei. KIBS nu numai ca impiedica blocarea rotilor la franare, dar monitorizeaza si controleaza rotirea rotilor pentru ca franarile dure sa fie efectuate in maxima siguranta.

Cam astea ar fi noutatile…electronice. In rest, avem parte de acelasi cadru din aluminiu, format din 6 segmente. Avem parte de acelasi motor compact cu design inovator, unde partea superioara a carterului este aceeasi cu cilindrii. Avem parte de aceeasi injectie cu 2 injectoare pe cilindru, supape si galerie de evacuare din titaniu.

Alte caracteristici ar mai fi: cutia filtrului de aer cu o capacitate de 9 litri, si conducte de aer cu sectiune ovala pentru o miscare non-turbulenta a aerului care intra in motor; scaritele reglabile cu 15 mm pentru mersul in regim stradal, sport sau touring; pozitie, semnale fata si lampa stop pe LED-uri.

Bordul este clar construit cu ajutorul experientelor deprinse de la curse, deoarece pe langa functiile normale de jurnalier, turometru, vitezometru si cunoscutele semnale luminoase de faza lunga, semnale si restul, mai apar functii pentru sistemul de tractiune si nivelul la care lucreaza, pentru tipul de harta ales, pentru consumul instant si analizor al mersului pentru adaptarea la cel mai bun consum.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.