Cauta in stiri

RSS Feed

test drive

Noile modele 2010 cross si enduro Husqvarna

21.08.2009
Foto ©: Husqvarna

Ca urmare a invitatiei lansate de importatorul Motoplus Paneuro, am avut ocazia sa particip in luna iulie la test drive-ul noilor modele enduro si cross 2010 de la Husqvarna. Acestea au fost lansate pe circuitul italian de motocros Monte Coralli din Faenza, in apropiere de Ravenna, in prezenta a 50 de jurnalisti din toata Europa si nu numai. 

La eveniment au luat parte persoane importante din cadrul companiei, precum presedintele Husqvarna Motorcycles, Paolo Brovedani, noul R&D Manager si Massimiliano Mucchietto, noul Sales & Marketing Manager. Acestia, impreuna cu pilotii de fabrica Antoine Meo, Bartosz Oblucki, Matti Seistola, Alex Salvini, Christophe Martin si Andrea Cervellin, au prezentat imbunatatirile aduse gamei 2010, formata din sapte modele enduro si trei cross.

Noile modele Husqvarna 2010 au fost imbunatatite chiar la recomandarile pilotilor oficiali si sunt acum mai usoare, mai fiabile, oferind atat performante sporite cat si manevrabilitate mai buna. Aspectul este de asemenea schimbat, acestea avand plastice noi, mai robuste, dar si grafica noua, imprimata direct in plastic cu ajutorul tehnologiei IPD (in-mould plastic decoration). Gama 2010, exceptand modelele WR 125 si TE 310, va avea furci inversate Kayaba de 48mm, in locul celor Marzocchi.

Primele modele testate au fost cele enduro, gama fiind alcatuita din motocicletele in doi timpi WR 125, WR 250, WR 300, respectiv cele in 4 timpi, TE 250 (nou in gama), TE 310, TE 450 si TE 510. Noutatea pentru mine a fost injectia la motoarele in 4 timpi, unde am simtit o distribuire mai liniara a puterii fata de carburatie. Noile modele enduro se bucura de cadre noi, ce au ca efect direct o manevrabilitate mai buna, de evacuari schimbate dar si de plastice noi, mai rezistente si mai flexibile. Modelele TE au bascula scurtata cu 15mm, pentru o tractiune si manevrabilitate mai buna dar si o noua pompa de apa mai puternica.

Din cadrul gamei enduro, WR125 mi-a placut cel mai mult, modelul fiind o motocicleta foarte usoara, care raspunde excelent cerintelor enduro, avand o ciclistica exemplara, fapt datorat si noului cadru. Galeria de evacuare a fost schimbata, fiind imbunatatit astfel raspunsul motorului la turatii scazute. Modelul a mai primit un nou amortizor spate Sachs si o evacuare finala Arrow. Masa redusa o recomanda si celor care doresc sa faca un prim pas inspre enduro.

WR 300 este modelul cel mai obraznic, o motocicleta pe care nu o poti stapani foarte usor daca nu ai cunostinte avansate de enduro, propulsorul in doi timpi fiind foarte puternic. In combinatie cu masa foarte scazuta, modelul se descurca fara probleme in pantele foarte inclinate si te poate scoate din multe situatii dificile.

TE 250 este un model complet nou in gama enduro. Noul motor in patru timpi, alimentat prin injectie Mikuni si cu o masa proprie de doar 22kg, trage foarte bine de la turatii joase, livrarea puterii facandu-se foarte progresiv. Acceleratia are un raspuns foarte prompt datorita injectiei. Suspensia se comporta destul de bine pe denivelari, manevrabilitatea fiind si ea foarte buna.

TE 450 este chiar o replica a motocicletei cu care Husqvarna a participat in diferite competitii enduro. Modelul este ceva mai greu insa este mai stabil si are mai multa putere, manevrabilitatea fiind de asemenea foarte buna. Furca Kayaba, impreuna cu amortizorul Sachs, lucreaza parca ceva mai bine decat la modelele mai mici.

Ca si modelele enduro, cele cross au primit multiple imbunatatiri pentru 2010: cadre reproiectate si ranforsate, suspensii noi (furca Kayaba de 48mm si amortizor Sachs), evacuari noi, plastice mai rezistente si mai flexibile dar si un design nou mai modern si mai agresiv. Modelele TC au bascula scurtata pentru o tractiune mai buna. Gama cross cuprinde trei modele: CR 125, TC 250 si TC 450.

Modelul TC 250 mi-a facut cea mai buna impresie si mi s-a parut cel mai potrivit pentru greutatea si statura mea. Motocicleta este foarte agila si m-a incantat prin manevrabilitate foarte buna, datorata si greutatii foarte reduse de doar 96 kg la gol, motiv pentru care modelul a fost supranumit X-light. M-a impresionat si performantul sistem de franare Brembo dar si suspensia care a lucrat excelent.

Varful TC 450 este un cross foarte capabil, reusind sa impresioneze in primul rand prin puterea motorului dar si prin stabilitate. Modelul a fost innoit substantial in urma rezultatelor obtinute din sesiunele de teste si dezvoltare realizate impreuna cu Andrea Bartolini. Fata de TE 450, puterea mare il face mult mai solicitant, fiind nevoie de mai multa concentrare in pilotaj.

Noile modele Husqvarna enduro si cross 2010 au reusit sa impresioneze placut riderii prezenti la test. Tehnologiile folosite impreuna cu performantele de nivel inalt arunca producatorul in lupta directa cu constructorii consacrati din acest segment.

 

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.