Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Noul SRV 850 de la Aprilia

Costi Radoi | 15.03.2012
Foto ©: aprilia

Aprilia SRV850 redefineste conceptul de maxi-scooter. Toate caracteristicile acestui maxi-scooter, duc cu gandul mai degraba la o motocicleta sportiva decat la un scooter, incepand cu designul, carena frontala avand un desen identic cu al suratei RSV4.

Aprilia a preluat ideea motorului de 800 cmc de la Piaggio, de pe modelul GP800, care in 2007 era cel mai rapid maxi-scooter. Inginerii de la Aprilia au preluat aceasta idee si au mixat-o cu experienta dobandita la constructia modelelor RSV4 si Dorsoduro 1200.

Motorul de pe SRV850 este primul motor de 850 cmc, cu 2 cilindri in V la 90°, ce dezvolta 76 CP, facandu-l cel mai rapid maxi-scooter de pe piata. Motorul este racit cu lichid si are 4 supape pe fiecare cilindru, aprindere twin-spark si injectie electronica. 2 sonde Lambda se ocupa de monitorizarea amestecului aerului cu combustibilul. Acest sistem asigura o optimizare a arderii pentru a mari eficienta si a scadea consumul si emisiile poluante.

Nu numai puterea motorului este secretul acestui maxi-scooter. Transmisia si arborele cotit se rotesc in sensul invers rotilor pentru a reduce din inertie si din efectul giroscopic. Cu acest lucru castigat, avem de-a face cu un maxi-scooter ce se manevreaza ca o motocicleta.

Cadrul SRV-ului este construit din teava de otel cu ranforsari si placi de rezistenta, formand un sistem dublu-leagan, ce ajuta la rigidizarea maxi-scooter-ului, ia prinderea motorului de cadru, realizata pe tampoane si bucsi de cauciuc, duce la reducerea vibratiilor transmise pilotului. Iar daca pana acum la scootere nu se auzea decat de cureaua de transmisie finala, in acest caz vedem o alta mostenire a motocicletelor de curse, si anume kit-ul de lant.

In materie de design, caci e un produs al unei case italiene, deci nu am cum sa ma abtin de la a reveni la acest aspect, recunoastem pe langa fata cu 3 faruri a lui RSV4 si oglinzile cu semnal incorporat. Prizele de aer fata aduc aminte tot de RSV4 iar stopul si ornamentele spate de Dorsoduro. Bordul contine pe langa o zona analog generoasa si o zona digitala moderna si un computer de bord cu multiple functii, selectabile din butonul “mode”.

Testele effectuate cu SRV 850 au aratat ca maxi-scooter-ul poate suporta inclinari de 45°, datorita ciclisticii gandita a fi similara cu cea a motocicletelor, datorita atat suspensiei derivate din cea moto, cat si a dimensiunilor mari ale rotilor: 16-fata si 15-spatele. Sistemul de franare este unul de top, vorbim aici despre Brembo Gold Series, cu 2 discuri de frana de 300 pe fata si un disc de 280 pe spate.

SRV850 este in top si in ceea ce priveste accesoriile oferite direct de cartre producator, printre care amintim: toba de esapament de titaniu sau carbon, cu aprobare Euro 3 si amortizor de sunet, sa cu gel, top case in culoarea maxi-scooter-ului, cu spatar pentru pasager si sistem de decuplare rapida, alarma, parbriz fumuriu, patura termica, husa, scarite din aluminiu anodizat si navigatie Tom Tom GPS.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.