Cauta in stiri

RSS Feed

modele speciale

NSU 2000 Bison: motocicleta cu cel mai mare monocilindru din lume

02.06.2008
Foto ©: Franz Langer

Pentru cei mai multi dintre noi o motocicleta monicilindrica de 600-700cc este aproape de limita care am fi dispusi sa o acceptam, in principal datorita vibratiilor si faptului ca alte configuratii se impun pentru motoare de capacitate cilindrica mai mare. Nu si pentru Franz Langer, un inginer german pensionat, ce dispune de mult timp si care nu este la prima tentativa. Acesta si-a trecut intaia oara numele in Cartea Recordurilor cu o motocicleta monocilindrica avand capacitatea de 1000cc, realizare tehnica ce a fost intre timp depasita de un monocilindru de 1500cc.

Ca urmare, Franz Langer a luat un NSU Konsul si a schimbat motorul original de 500cc cu unul monocilindric de avion. Capacitatea cilindrica initiala a acestuia de 1440cc nu a fost suficienta, asa ca motorul a fost modificat pana la 2000cc! Pistonul original era prea greu, cantarind 3 kg, fiind nevoie fabricarea unuia de “doar” 1,6 kg.

Dupa mai multe modificari motocicleta a ajuns in stadiul de functionare, cu o singura precizare ca aceasta nu are starter electric. Franz Langer a declarat ca din punct de vedere tehnic poate fi pornita cu ajutorul kick starter-ului dar este recomandabila pornirea prin  impingere. Desi are un aspect deosebit si un sunet unic, datorita evacuarii special realizate, aceasta motocicleta dezvolta vibratii prea puternice pentru a fi luata in considerare utilizarea ei pe distante medii sau lungi.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.