Cauta in stiri

RSS Feed

Honda Integra

O noua speranta

Nelu Banica | 14.09.2012
Foto ©: Honda

Integra isi ia numele de la faptul ca acest vehicul integreaza usurinta de utilizare a unui scuter cu performantele dinamice ale unei motociclete. Pozitia in sa permite asezarea talpilor in diferite locuri, ca la scuter, permitand conducatorului sa adopte atitudini diverse, de la conducerea unei stradale pana la relaxanta pozitie a unui chopper. Protectia împotriva intemperiilor oferita de carena frontala evazata, numeroase spatii de stocare ?i folosirea unei transmisii automate furnizate de a doua generatie a Honda Dual Clutch nu se regasesc impreuna pe nicio motocicleta. Rezultatul este o masinarie unica demna de un vehicul al secolului 21.
Constructia pastreaza centrul de greutate coborat specific scuterelor dar foloseste suspensii si roti de la motociclete. Jantele sunt de 17’ dar incaltate cu anvelope de 120 pe fata si 160 la roata spate. Suspensiile sunt compuse dintr-o furca cu telescoape de 41 mm ce permit o cursa de 120 mm si un system monosoc pe bascule spate.
Partea interesanta a acestui deschizator de clasa este propulsia si transmisia.
Motorul este un bicilindru paralel ce totalizeaza 670 cmc dar aprinderea este decalata la 270 de grade prin torsionarea vibrochenului, fiind de fapt o portiune din cel al motocicletei Gold Wing. Vibratiile sunt echilibrate cat de cat cu un balansier, folosit si ca pompa de ulei, dar probabil senzatiile transmise conducatorului sunt nemaipomenite, atat in sunet si trepidatii cat si in momentul acceleratiei. Performantele se ridica la generarea unui cuplu de 62Nm la 4 750 rpm si atingerea unei viteze maxime de 140 km/h. Reducerea elementelor de frictionare si tratarea suprafetelor pistoanelor cu o rasina speciala permite un consum redus la jumatate fata de alte motorizari de acelasi calibru. Un aport important il are si cutia de viteze cu dublu ambreiaj, o idee Honda care prinde teren din ce in ce mai mult. Sistemul dual clutch foloseste primul ambreiaj pentru treptele 1,3 si 5 iar al doilea pentru 2, 4 si 6. Modurile sunt selectabile de la ghidon, restul fiind treaba electronicii sa selecteze treapta de viteza propice deplasarii. Conducatorul poate selecta doar daca face singur selectia treptei sau ramane pe automat. Venind in intampinarea clientilor, Honda mareste intervalul de revizie la 12 000 km iar schimbarea bujiilor tocmai la 48 000 km!
Versatilitatea Integra este scoasa in evidenta si de gama larga de accesorii disponibile. Fiecare posesor de Integra isi poate personaliza moto-scuterul pentru a I se potrivi mai bine modului de folosire: ca scuter urban sau motocicleta de autostrada. Un top-box de 40 de litri se poate adauga in spatele pasagerului in cazul deplasarilor in jungle urbana iar alte doua coburi de cate 29 litri sunt de preferat pentru deplasari lungi.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.