Cauta in stiri

RSS Feed

test drive

Primul test drive cu EVA Track T-800CDI

23.06.2009
Foto ©: EVA Products

EVA Track T-800CDI este cea mai avansata motocicleta diesel construita pana in prezent. Face parte din clasa adventure si este produsa de constructorul olandez EVA Products. Va prezentam mai jos primul test drive cu T-800CDI realizat de britanicii de la MCN.

Motocicleta este propulsata de un motor diesel cu trei cilindri in linie de 800 cmc, construit de Daimler AG, fiind acelasi ce echipeaza in prezent mini-ul Smart ForTwo. Acesta dezvolta 45 de cai putere si un cuplu motor de 100 Nm la 1.800 rpm. Transmisia este continua variabila (CVT) iar cea finala se face prin cardan, pentru sustinerea cuplului maxim.

Cum era de asteptat, consumul de motorina este foarte redus, minimul inregistrat fiind de doar 1.7 litri / 100km, mult mai economic decat orice maxi enduro de pe piata. Sasiul este conceput pentru a concura in mod direct cu KTM 990 Adventure si BMW R1200 GS, astfel incat suspensiile sunt furnizate de WP, franele de catre Brembo iar cadrul este de tip grila.

Chris Newbigging, este primul jurnalist care a putut testa prototipul. Acestea sunt impresiile sale:

Ciudata
Apasarea butonului de start te lasa cu un sentiment cel putin...bizar. Motocicleta se zdruncina din toti rarunchii precum tractorul in momentul in care motorul zvacneste primele icneli de viata. Apoi un miros infect ne alinta narile, amintindu-ne de momentele in care stam la stop in spatele autobuzului, evacuarea fiind destul de sus ridicata, langa saua pilotului. Important e sa nu faceti greseala de a tura motorul, o sa va treziti ca o ia la fuga singur, din pricina transimiei autocuplante.

Lenesa
In fine, urci pe dracie, pui mana pe gaz si te astepti sa plece... ca o motocicleta, dar nu, singurul partener de liniute corect ar fi un scooter pe CVT. Maresti turatia ca sa cresti puterea, dar instantaneu cresc in amplitudine si vibratiile. Cardanul nu este dotat cu mecanism antiridicare, asadar poti simti cuplul cum iti ridica usor spatele. Nu este o problema, dar contribuie la sentimentul... neobisnuit.

Deschiderea gazului nu furnizeaza un raspuns rapid si prompt cum te-ai astepta in cazul unei masini turbo. Acceleratia este foarte "relaxanta" in ciuda faptului ca raspunsul este promp cand tragi de gaz. Cei 45 cp nu sunt suficienti, in ciuda cuplului destul de respectabil.

Necoapta
Situatia nu se imbunatateste odata ce viteza creste, asa cum ne-am fi asteptat. Vibratiile se mai diminueaza un pic, dar nu destul astfel incat sa nu fie remarcate, iar transmisia CVT inseamna ca motorul are un regim de turatii constant care are ca rezultat un zgomot de tractor monoton si persuasiv, care devine teribil de enervant. Oricat de obiectivi am putea fi, Track T-800CDI nu este inca un model matur. Din punct de vedere al vitezei, reprizelor de accelerare si al rafinamentului este inca departe de un motor traditional pe benzina la capitolul "placere de condus" .

Bine construita
Este pacat ca motorul strica tot proiectul, restul motocicletei fiind construit la standarde inalte, iar sasiul este la nivelul competitorilor cu renume in industrie. Aspectul este deasemenea distinctiv, iar pozitia de pilotat este ajustabila asadar ar trebui teoretic sa fie confortabila in calatoriile lungi.

Robusta
Motivul pentru care cei de la EVA Product au ales ca motorul sa dezvolte doar 45cp este durabilitatea in timp si consumul mic. Durata de viata estimata fiind in jurul a 400.000 km. Toate aceste atribute sunt luate in calcul de foarte putini insa, pentru toti ceilalti se limiteaza la faptul ca placerea de a o pilota este redusa drastic. Asadar, pana la momentul la care vom putea spune ca o motocicelta diesel va putea fi agreata de un numar mai larg de motociclisti, putem numi Track T-800CDI cel mult o initiativa... interesanta.

Bookmark and Share
Despre motocicleta diesel by Dan on 23.06.2009
Cred ca ar trebui sa mai umble la cutia de viteze ca 45 de cai pt aceasta motocicleta sunt suficienti pt a avea performante f bune mai ales la cuplul de invidiat de 100NM. Sunt curios sa vad daca lanseaza si vreo firma de succes in domeniul moto o motocicleta diesel, gen honda, suzuki... Ciuss!
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.