Cauta in stiri

RSS Feed

tehnologii

Sistemul de suspensie BMW ESA II 2009

21.10.2008
Foto ©: BMW

Noul sistem de suspensie BMW controlat electronic are un dispozitiv revolutionar incorporat ce modifica duritatea arcului amortizorului spate.

Cea mai interesanta prezenta la standul BMW din cadrul salonului Intermot de saptamana trecuta a fost cu siguranta superbike-ul S 1000 RR. Pe langa restul modelelor pentru anul viitor, producatorul german a expus si un nou sistem de suspensie mai putin evident dar cu siguranta inovator. Suspensia reglabila electronic ESA II echipeaza modelele K 1300 S si K 1300 R 2009, si pretinde sa ofere un grad reglabil de duritate a arcului.

Duritatea arcului inseamna cat de "tare" sau "moale" este acesta deci cat de mult se va comprima sub o greutate data. Arcul de 1kg/mm dintr-un telescop al furcii fata se va comprima cu 1 mm pentru fiecare kilogram forta aplicat. Pana acum, singura modalitate de a schimba acest grad a fost de a demonta furca sau amortizorul, si a inlocui arcul cu unul adaptat nevoilor existente.

Sistemul BMW are in plus o piesa intermediara realizata din Elastogran, un material poliuretanic folosit indeosebi la sistemele de suspensie auto. Aceasta este situata deasupra arcului, unde se comporta ca un tampon suplimentar si se comprima inspre interior odata cu arcul.

Caracteristica revolutionara o reprezinta faptul ca piesa din Elastogran culiseaza pe o sina interioara, fiind mutata in sus sau in jos de catre ESA ECU. Pe masura ce se deplaseaza in jos, spatiul destinat extensiei arcului este mai mic, implicit obtinandu-se un arc mai "tare" prin modificarea gradului de duritate a acestuia.

Via I SuperBike

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.