Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Spaima japonezelor, Ducati 1199 Panigale

Costi Radoi | 28.01.2012
Foto ©: ducati

Cum ne-au obisnuit pana acum, cand italienii pun mana pe creion si pe foaia de hartie, fie deseneaza o noua Gioconda, fie un Ferrari, fie un nou Ducati. Cum acesta nu este un site de arta si nici nu ocupam de masini, vom discuta despre noul Ducati 1199 Panigale, noua creatie a casei din Bologna.

S-a dorit clar o noua idee, un nou curs, caci, asa cum spune si declaratia de pe site-ul oficial, inginerilor li s-a dat “o panza alba unde sa creeze imposibilul aparent, de a-l face pe Panigale cu 10kg mai usor si cu 25 CP mai puternic”. Este clar ca in acest moment, nu discutam decat de performanta, in cea mai pura forma a sa. Vorbim despre excelenta designului, cum numai o casa italieneasca e in stare de asa ceva.

 

Ducati 1199 Panigale isi ia numele dupa regiunea Borgo Panigale, o zona din Bologna, numita si “Motor Valley”, insa trimiterea la zona clasica a motociclismului se termina odata cu numele, caci 1199 Panigale este plin de tehnologie actuala.

 

In primul rand, atins de febra modernizarii, este motorul superquadro, care a mai pierdut din cursa dar a castigat in alezaj. Pentru prima data apare distributia pe lant si ambreiaj de tip slipper clutch self servo, in baie de ulei. Acest lucru inseamna ca puteti spune adio curelelor de distributie si acelui sunet “de suruburi” specific Ducati.

In al doilea rand, cadrul de tip “scara” din otel a fost inlocuit de un cadru monococa din aluminiu, iar suspensia este formata dintr-o furca Ohlins pe fata si un monoamortizor spate, ce se prinde de bascula de tip monobrat. Franele sunt impresionante, fiind formate din 2 discuri de 330 cu etrieri radiali si disc spate de 245.

Lipsesc cu desavarsire cablurile de acceleratie, astfel incat avem de a face cu sistemul ride-by-wire, unde fiecare throttle body are motoras separat, iar electronica nu se opreste aici. Motocicleta este dotata din fabrica cu control al tractiunii DTS, cu control al franei de motor EBC, suspensie controlata electronic DES, quick shifter DQS si obtional exista si ABS…desi la cate sunt deja standard, ABS-ul mergea si el strecurat acolo. Si sa nu uitam de analizorul de date DDA+ care se ocupa de telemetria completa a motocicletei, raportand de la viteza, timp pe tur de circuit, deschidere a gazului sau actionarea franelor, lucrul suspensiei, pana la raportul momentelor in care a intrat in functiune controlul tractiunii.

Pe langa toate aceste vrajitorii ale tehnicii, principalul factor al lui 1199 Panigale ce produce un impact major este aspectul. Lampile de tip LED, aspectul suplu, felin, bordul acela fenomenal de nava spatiala, toate ne fac sa ne para rau ca nu-l vom vedea in acest an in WSBK, debutul facandu-se doar la superstock, iar in superbike d-abia din 2013.

In concluzie, cu 195 CP si 164 kg la gol, inginerii Ducati au folosit acea panza alba si au creat o motocicleta superba, plina de noutate, cu un motor ce urla a MotoGP, de care eu sunt efectiv fascinat.

surse : http://www.1199panigale.ducati.com/en/#, www.ducatiblog.ro

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.