Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Suzuki GSR 750

Costi Radoi | 21.01.2012
Foto ©: suzuki

Inca de la aparitia primului GSX-750R, denumit “The Hooligan Bike”, Suzuki a facut o pasiune si o traditie in a dezvolta motorul de 750 cmc. Iar daca GSX-R-ul actual are un motor performant si fiabil, in bunul trend al constructiei de motociclete naked cu motor de cursiere, numitele Street Figher, era normal ca motorul sa stea si pe un naked potent.

Motocicleta foloseste motorul generatiei din 2005 a Gixxer-ului si a fost construita pentru a intra in competitie directa cu Yamaha FZ8 si cu Kawasaki Z750. Acest motor, care nu are probleme de fiabilitate, deci o sa tina o vreme suficient de indelungata pentru a va plictisi de motocicleta, este un 4 cilindri in linie, cu 2 axe cu came, antrenate prin lant, 16 valve, completat de o cutie mecanica cu 6 rapoarte. Este acelasi motor de pe GSX-R insa a fost lucrat in injectie, chiulasa si cutie pentru a oferi un cuplu mai bun la turatii mici si medii, dar si o acceleratie mai liniara, sacrificand insa din puterea de varf: are “numai” 105 CP.

Puterea motocicletei este pusa la asfalt printr-o transmisie finala pe lant cu pinioane, acestea antrenanad 2 roti cu anvelope de 120/70-17 respectiv 180/55-17, lucru extraordinar pentru gandirea "de criza", deoarece acesta este setul de gume cel mai intalnit in promotiile magazinelor.

Desi a fost conceputa ca o motocicleta construita la buget redus, totusi Suzuki a gasit ceva sentiment in inima si a facut cadou clientilor o furca upside-down de toata frumusetea si un monoamortizor spate ce sunt suficient de practice, chiar daca sunt parte a liniei de baza. Franele totusi, sunt mai moi decat ar trebui…

Ca design e clar ca exceleaza, caci doar e un design tipic european, cu unghiuri si muchii, exact stilul noului naked citadin cu pretentii de iesiri scurte in afara orasului. Bordul este foarte lizibil si cuprinde absolut toate functiile de baza. Pozitia buna in sa si mai ales pozitia ghidonului fac GSR-ul o motocicleta foarte usor de manevrat.

In concluzie, GSR 750 arata bine, se misca bine, e “fun to ride” si este extrem de manevrabila. In mod cert e mult mai prietenoasa decat GSX-R-ul. Cand ti-ai cumparat o motocicleta cu o greutate redusa, suficienta putere si un cuplu simpatic, tocmai ti-ai cumparat un bilet in parcul de distractii.

Tags: suzuki, gsr, gsx-r, 750
Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.