Cauta in stiri

RSS Feed

test drive

Test drive BMW K 1300 S 2009

06.01.2009
Foto ©: BMW

Poate cel mai impozant dintre toate modelele noi BMW pentru anul acesta este nakedul K 1300 R, insa varianta carenata K 1300 S ar fi mult mai indicata pentru deplasarile pe distante lungi. Cei de la InfoMotori au avut ocazia sa testeze proaspatul model 2009 al constructorului bavarez si iata la ce concluzii au ajuns.

Cu o capacitate cilindrica mai mare, 136 cmc fata de predecesorul K 1200 S, noul K 1300 S beneficiaza de 8 cai putere si 10 Nm in plus. Alte schimbari ale noii motociclete constau intr-un cardan modificat, o suspensie Duolever mai usoara, un carenaj usor refacut, o cutie de viteze imbunatatita si o instrumentatie de bord ce ofera o mai buna vizibilitate.

BMW K 1300 S a primit de asemenea noul tip de suspensie electronica ESA II, cu care te obisnuiesti repede, dar care nu retine setarile facute de la o utilizare la alta. Un lucru cu adevarat surprinzator la noua motocicleta, fata de modelul K 1200 S, este disparitia proeminentului zgomot mecanic al motorului cu patru cilindri in linie.

Tot la capitolul imbunatatiri se incadreaza si o livrare a puterii mult mai fina, motorul si transmisia lucrand tot timpul intr-o armonie perfecta. Sistemul de franare mai eficient ca niciodata impreuna cu dotarea standard ABS impresioneaza la prima actionare.

Cum era de asteptat, K 1300 S se simte mult mai agil si se manevreaza mai bine decat predecesorul sau, fara a afecta negativ stabilitatea la viteze mari atat de caracteristica marcii bavareze. Schimbatorul rapid de viteze iti permite trecerea dintr-o treapta in alta, fara a utiliza ambreiajul sau a fi nevoie sa iei mana din gaz, dar este mai degraba recomandat pentru utilizarea pe autostrazi decat in traficul urban.

Via | Faster and Faster

 

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.