Cauta in stiri

RSS Feed

noutati

Tokyo Motor Show 2009 si-a deschis portile

23.10.2009
Foto ©: Tokyo Motor Show

Organizat de Asociatia Constructorilor de Automobile din Japonia, a 41-a editie a salonului international bianual Tokyo Motor Show are loc in perioada 23 octombrie - 4 noiembrie la centrul Makuhari Messe din orasul Chiba, situat la 40km de Tokyo.

Fiind un salon predominant auto, dar si datorita crizei financiare globale, numarul participantilor din categoria moto din acest an este foarte restrans, singurii care s-au prezentat cu noutati fiind Honda, Yamaha si Suzuki. In mod surprinzator, lipseste Kawasaki insa este prezent constructorul american Harley-Davidson, afectat in prezent de grave probleme financiare.

Constructorul japonez Honda are cel mai mare stand si cele mai multe noutati, majoritatea premiere mondiale. Vedeta este noul VFR 1200F, lansat in premiera pe piata japoneza inclusiv in versiunea DCT (Dual Clutch Transmission). Transmisia cu dublu ambreiaj isi face aparitia pe o motocicleta de serie pentru prima data, oferind o combinatie echilibrata dintre pilotarea directa a unei transmisii manuale si operarea simpla a unei cutii automatice. La simpla apasarea a unui buton, se poate trece in mod manual pentru o pilotare sportiva mai antrenanta.

O alta noutate importanta pentru Honda este noul CB 1100, versiunea de serie conceptului retro cu acelasi nume. Propulsat de un motor cu 4 cilindri in linie racit cu aer, noul model duce cu mandrie numele CB mai departe si se vrea a fi o reinterpretare moderna a motocicletei traditionale japoneze. Proiectat sa fie cat mai usor de pilotat, noul CB ofera o manevrabilitate foarte buna si are un aspect clasic foarte atractiv. Honda nu a dezvaluit inca datele tehnice insa ne asigura ca propulsorul, alimentat de injectie PGM-FI, produce suficient cuplu la turatii medii si joase si o putere impresionanta in turatii mari. Odata cu CB1100, Honda a prezentat si CB1100 Customize Concept, prin care sugereaza una din nenumaratele posibilitati de personalizare ale noului model. Conceptul are un aer mai pronuntat de cafe-racer, fiind inspirat de aspectul motocicletelor de curse Honda RC din anii 60.

CB 1300 Super Touring este cea mai noua versiune a gamei CB 1300 si dispune de un parbriz mai lat ce ofera o protectie la vant mai buna, un set de genti laterale cu o capacitate de 29 de litri si are o pozitie mai dreapta de pilotaj. Sistemul Combined ABS este prezent in dotarea standard. DN-01 Touring Concept a primit la randul lui un parbriz mai inalt si un set de genti laterale, facand futuristul cruiser mult mai potrivit pentru excursii mai lungi.

Honda a mai prezentat doua noi modele custom, derivate din noul VT1300CX (Fury). VT1300CR este un cruiser custom cu un stil retro mai pronuntat  in timp ce VT1300CS este versiunea cu cadru coborat a lui CX. Honda nu a oferit prea multe detalii insa toate cele 3 modele impart aceeasi platforma tehnica.

Nu in ultimul rand, japonezii au dezvaluit doua concepte de scutere electrice: EV-Cub, un urmas ecologic al legendarului Cub si EVE-neo, un scuter electric accesibil cu sanse reale de a intra in productie in viitorul apropiat.

Principala noutate a standului Yamaha este noul Super Tenere Concept, ce confirma faptul ca japonezii lucreaza intens la dezvoltarea unui urmas al modelului maxi enduro Super Tenere, a carui fabricatie a fost oprita in 1994. Noul model va fi propulsat de un motor cu 2 cilindri in linie de 1200cmc si va avea ca obiectiv principal atacarea concurentului german BMW R 1200 GS, best-seller de ani buni in aceasta clasa.

Un alt concept original expus de Yamaha este scuterul EC-f. Fiind propulsat electric, japonezii au avut o libertate de creatie mult mai mare. Rezultatul este un design organic, dinamic si foarte avangardist. Motorul electric dezvolta doar 0,6 kWh si este montat pe un cadru usor din aluminiu ce incorporeaza un incarcator compatibil cu orice priza standard.

Yamaha a mai prezentat la standul sau legendarul model SR400 in versiunea cu injectie, scuterul sportiv TMax in editia speciala White Max si noul cross YZ 450F, model complet reproiectat.

Suzuki nu a avut foarte multe noutati pentru salonul de la Tokyo, prezentand la standul sau Burgman Fuell-Cell Scooter, Gladius 400 ABS si Boulevard 400 (versiuni pentru Japonia) si noul Bandit 1250F ABS, versiunea complet carenata a lui Bandit 1250 ce se va comercializa in Europa sub numele GSX 1250FA.

Galerie foto Tokyo Motor Show 2009

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.