Cauta in stiri

RSS Feed

modele noi

Un "nou" GSXR1000 de la Suzuki

Costi Radoi | 31.01.2012
Foto ©: suzuki

Cand apare un nou GSXR 1000, toata lumea se intreaba direct cat power poate sa arunce la roata, deoarece fiecare versiune a fost mai rea, mai agresiva decat cea anterioara. Cumva, veti fi dezamagiti.

Desi s-a promis ca motocicleta va fi una complet noua, citind tot comunicatul de presa si analizand motocicleta imi dau seama ca in afara de cateva reglaje si mici imbunatatiri, avem parte tot de versiunea din 2011.

Poate sunt eu mai carcotas, insa a veni si a te lauda ca ai scazut greutatea motocicletei facand pistoanele cu 11% mai usoare, ca ai mai reusit o reducere a greutatii prin faptul ca acum are o toba finala, nu doua, dar mai ales prin faptul ca ai mai luat 7 mm din grosimea discurilor de frana fata, mi se pare cam aiurea.

Mereu mi-a placut Suzuki GSXR pentru aspectul de “hooligan”, pentru puterea livrata in plus de la un model la altul, pentru imbunatatirile aduse, pentru felul in care se intinde la drum si pt felul in care sta pe curbe, insa acum ma simt chiar dezamagit. Desigur, este o motocicleta frumoasa, nu am ce spune aici, insa fara slipper clutch, fara control de tractiune, fara ABS, este o motocicleta aproape identica cu cea de anul trecut, deci prima minciuna apare la expresia “o motocicleta noua”.

Sincer, eu sunt mai old school si-mi plac motocicletele oneste, fara electronic gizmos, dar daca tot se intampla sa scoti asa ceva pe piata, numeste-o “a biker’s bike” sau “an honest bike”, nicidecum sa lauzi o motocicleta ca fiind plina de tehnologie MotoGP, in conditiile in care e un facelift cu ceva imbunatatiri, si alea realizate prin frezarea mai adanca a materialului din piesele componente. Si sa mai si mentii un pret la rand cu concurenta…

Singurele diferente reale din interiorul motorului, care intr-adevar vin din MotoGP, sunt gurile de ventilatie din lateralele cilindrilor, care acum sunt pentagonale in loc de patrate, aceasta modificare scazand presiunea aerului in interiorul motorului, iar raportul de compresie a crescut de la 12.8:1 la 12.9:1…atat.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.