Cauta in stiri

RSS Feed

Zecoo by Znug Design

Virtualul in real

Nelu Banica | 18.09.2012
Foto ©: zecoomotor
Gata cu literatura stiintifico-fantastica, realitatea o depaseste cu brio. Daca in urma cu nici 20 de ani ne imaginam telefonia fara fir, cu aparat telefonic la purtator, azi nicio reclama la telefoane mobile nu pomeneste de performantele de comunicare ci se lauda cu camera foto/video si ecranul performant. Mai greu cu bateriile. La fel si in domeniul moto. Daca in urma cu 20 de ani o motocicleta cu propulsie electrica era un curaj excentric azi e un fapt obisnuit, chiar prea periculos de normal. Principalii producatori deja au mutat fonduri importante pentru cercetare si dezvoltare pentru creearea de moto/scutere propulsate fara a utiliza combustibili fosili dar si pentru creearea infrastructurii necesare sustinerii acestor proiecte. Ei, aici e mai greu: daca iti faci in garaj un autovehicul cu baterii e simplu dar daca vrei sa creezi o structura logistica lucrurile se complica extraordinar de mult. Trebuie sa iei in consideratie evolutia omenirii, trebuie sa anticipezi descoperirile ulterioare, trebuie sa spionezi vecinii, sa fii informat despre tendinte care nici nu pot fi exprimate de cei mai buni futurologi. E greu sa acoperi o multitudine de domenii care in prima faza nu au legatura cu mobilitatea sau sursele de energie si, pe baza datelor culeze si compilate azi sa decizi tendinta pentru urmatorii 10 sau 20 de ani. E riscant sa investesti bani intr-un domeniu in defavoarea altuia sau sa te trezesti ca un tocilar din india a descoperit o solutie ieftina, regenerabila si usor de implementat in timp ce tu, ditamai producatorul cu un logo recunoscut si de copii de cinci ani, te zbateai sa gasesti piatra filosofala. Poate de aceea tot ce a aparut pana acum sunt doar concept iar cei care s-au incumetat sa produca in serie scutere sau motociclete au ales calea batatorita, aceea cu baterii clasice care atarna greu si tin pana la 50 km. Sa pui o baterie la moto/scuter nu e o smecherie, s-a mai facut cand inca nu incepuse nebunia crizei de petrol, dar acum e cool, eco, trendy sa ne dam verzi. Japonezii au cea mai bogata imaginative in ce priveste conceptele electrice, asa ca viziunea zecoo, proiectat de Znug Design, nu vine cu nimic nou. Apreciem designul dar trebuie sa stea la prize intre 4 si 6 ore. Autonomia nu este dezvaluita si oricum nu e bine sa discutam de acest aspect cu niciun producator, fiind mult mai mica decat a unei biciclete normale. Pretul este insa cel mai puternic propulsor, care arunca clientela foarte departe, cu forta a 70 000 de dolari. Atitia bani pentru ce? Sa ne dam ecologisti? Sa salvam planeta prin eliminarea gazelor de esapament? Dar cat gaz nociv elimina utilajele incepand de la excavatii pentru minereu, otelariile, fabricile chimice si muncitorii care vin la servici sa lucreze la asamblarea ei? Cata poluare se va genenera prin creearea unei infrastructuri pentru sustinerea autovehiculelor electrice? Care va fi consumul de electricitate daca toti locuitorii vor baga in prize vehiculele? De unde atata energie? De la soare, vant, apa curgatoare, alte surse care genereaza indirect poluare?? Se merita? Eu cred ca nu, asa ca raman inca la 50 cmc, in patru timpi. SURSA: zecoomotor
Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.