Cauta in stiri

RSS Feed

modele 2010

Yamaha lanseaza XT 1200Z Super Tenere

24.02.2010
Foto ©: Yamaha

Yamaha lanseaza oficial mult asteptatul  XT1200Z Super Tenere 2010, o motocicleta adventure proiectata pentru expeditii transcontinentale, ce ofera confort, fiabilitate, bucurie si performante fara efort pe orice tip de teren.

Prima generatie Yamaha Super Tenere a fost o motocicleta adventure, fabricata intre anii 1989 si 1994, versiunea comerciala a renumitei motociclete de raliu YZE 850T, care a castigat nu mai putin de opt ori Raliul Dakar. Aceasta era echipata cu un motor de 749cmc cu 2 cilindri in linie, ce dezvolta 70 cp, si avea o masa proprie la plin de 240kg. XTZ 750 Super Tenere a aparut ca si competitor pentru Honda Africa Twin, de asemenea o varianta comerciala a unei motociclete castigatoare a raliului Dakar.

Super Tenere 1200 este un proiect complet nou si nu imparte nici o solutie tehnica cu modelul anterior. Principalele schimbari sunt date de noul motor de mare capacitate, transmisia finala prin cardan, sistemul de franare unificat dotat cu ABS, sistemul de control al tractiunii si acceleratia ride-by-wire YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle).

Noul propulsor DOHC racit cu lichid al lui Super Tenere are 2 cilindri in linie, 4 valve si 1199 cmc. Acesta dezvolta o putere de 110 cp la 7.250rpm si un cuplu de 114,1 Nm la 6000 rpm. Racirea motorului se face printr-un radiator situat in partea dreapta a motocicletei, de unde si asimetria carenelor laterale. Cadrul este din otel, preferat in locul aluminiului datorita rigiditatii superioare iar suspensia este asigurata de o furca inversata de 43mm si un mono-amortizor, ambele complet reglabile si cu o cursa de 190mm. Jantele spitate din aluminiu sunt tubeless si sunt incaltate cu un set de anvelope Bridgestone Battle Wing, 110/80/19 pentru fata, respectiv 150/70/17 pentru spate. Sistemul de franare Unified Braking System (UBS) are ABS ca dotare standard si este unul din cele mai avansate sisteme de franare construite vreodata de Yamaha. Acesta a fost proiectat special pentru a doza corect franele fata si spate atunci cand este folosita doar maneta de frana fata.

Sistemul de control al tractiunii are trei moduri de operare: TCS1 este cel standard si va interveni de fiecare data cand roata spate va pierde aderenta, TCS2 are un efect mai redus pentru a permite mici derapaje ale spatelui in timpul pilotarii mai off-road si in cele din urma sistemul poate fi complet dezactivat. Noul Super Tenere vine echipat si cu harti de injectie selectabile (D-Mode): cea Sport determina un raspuns instant al acceleratiei pentru maximum de performanta in timp ce harta Touring ofera o livrare mai lina a puterii.

In ciuda faptului ca noul Super Tenere are ca scop declarat detronarea bestseller-ului BMW R 1200 GS, modelul japonez se prezinta in 2010 cu o masa proprie (la plin) cu 32kg mai mare decat cea a concurentului sau german (acesta neavand totusi in standard dotari precum gentile laterale, protectiile motor si sistemul ABS). Super Tenere mai dispune de rezervor de 23 de litri, sa reglabila (845-870mm), parbriz reglabil si priza de 12 volti.

Rezervarile pentru prima editie Super Tenere vor incepe in martie 2010, motocicleta facandu-si debutul pe piata europeana ca o editie speciala de un an, ce va avea in standard un pachet de dotari adventure: genti laterale din aluminiu, protectie pentru far, scut motor din aluminiu si un autocolant special. Din 2011 toate acestea vor deveni optionale.

In lista de accesorii pentru noul adventure bike Yamaha se regasesc (vezi foto 4): un parbriz inalt, proiectoare de ceata, bare de protectie pentru motor, mansoane incalzite, sa joasa, top case de aluminiu de 30 de litri, genti interioare pentru toate cele din aluminiu si rucsac de rezervor.

Pentru mai multe informatii accesati site-ul dedicat Super Tenere.

Specificatii tehnice > Yamaha XT 1200Z Super Tenere

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.