Cauta in stiri

RSS Feed

modele 2009

Yamaha V-Max 2009 - primul test ride

02.09.2008
Foto ©: Riles and Nelson

Cei de la Yamaha nu s-au grabit in pregatirea unui succesor pentru legendarul power cruiser V-Max din 1985 insa dupa aproape un sfert de secol noul V-Max este pregatit sa-si accepte mostenirea.

Motocicleta pastreaza stilul de “hot-rod” introdus de prima versiune si se ghideaza dupa aceleasi trasaturi; mult cuplu motor si un numar mare de cai putere intr-un sasiu bine proportionat. Noul V-Max beneficiaza de un cadru din aluminiu si o suspensie noua pentru a putea aseza mai bine pe asfalt toata puterea de care beneficiaza, manevrabilitatea fiind una buna in ciuda dimensiunilor in cauza. Nu este o motocicleta care s-ar descurca bine pe un circuit datorita franelor, a garzii la sol si a suspensiei dar este ideala celor care vor ceva diferit decat actualul R1 si sunt dispusi sa-si revizuiasca stilul de pilotaj. Daca tinem cont de concurenta V-Max-ului, modele precum Suzuki B-King, Triumph Rocket III si Honda Valkyrie, vedem importanta noului propulsor V4 de 1.679 cmc care dezvolta un cuplu de 166.8 Nm la 6.500 rpm si o putere de 200 CP la 9.000 rpm. Pozitia de condus este una foarte buna iar sistemul de franare este unul pe masura, ABS-ul fiind prezent pentru orice eventualitate.

Dirck Edge si Jeff Whitmer de la Motorcycle Daily si Adam Waheed de la Motorcycle USA, 3 oameni pe care oricine i-ar invidia acum, sunt aparent primii care au testat noul model Yamaha V-Max 2009, o motocicleta de care s-au indragostit.

Dirck Edge afirma despre acest test drive:
“Cum iti termini plimbarea pe noul V-Max, iti mai ramane o singura parere. Putere. Multa putere. Putere la care nu te astepti sa o simti pe o motocicleta de strada. Le-am condus pe toate, ZX-14, Vulcan 2000 cu masivul propulsor de 2.053 cmc V2, Hayabusa si nu in ultimul rand Honda Rune cu motorul boxer in 6 cilindri de 1.832 cmc dar niciuna dintre ele nu pleaca de la semafor ca noul V-Max.”

Al doilea dintre cei trei norocosi este Jeff Whitemer care declara: “V-Max dezvolta mai mult cuplu la roata spate decat motociclete de 4 cilindrii in linie precum ZX-14 si Hayabusa. Le-as sugera viitorilor posesori de V-Max ca atunci cand vor sa deschida acceleratia la maxim brusc sa fie siguri ca motocicleta este dreapta, pneul spate este incalzit si ai suficient loc intre tine si vehiculul din fata. Ahh, inca ceva… tineti-va bine! Daca pneurile sunt pregatite un rolling burnout este foarte usor de facut, chiar si fara ambreiaj. Desi motocicleta afecteaza perceptia conducatorilor asupra timpului si a spatiului, acestia vor fi adusi la realitate datorita franelor exceptionale care sunt cele mai bune in afara celor prezente pe motocicletele supersport.”

Ultimul care a condus noul model este Adam Waheed care sustine:
“Este total diferit fata de orice ai simtit pana acum. Asta doar daca nu esti pilot pe avioane de lupta. Exact. Noul V-Max devinde astfel cel mai aproape lucru de un avion de vanatoare. Chiar si o super masina precum Bugatti Veyron de peste un million de dolari poate lua bataie la o liniuta de 400, atat de rapid este noul V-Max.

Inca de la inceput motorul se comporta ca unul V2, atat de mult cuplu are incat poate pleca de la semafor la relanti fara a se trage de acceleratie. Precum alte cruisere mari, propulsorul este destul de calm atat timp cat sta sub 4.000 rpm. Asemanarea cu un V2 ia sfarsit imediat ce acul turometrului trece de numarul magic de 4000 de rotatii pe minut cand motorul dezvolta atat de multa putere incat in treapta intai si a doua poti lasa pe asfalt pete de cauciuc Bridgestone, oriunde, oricand. Daca nu gasesti acest lucru super tare atunci este cazul sa iti cauti alt hobby”.

Pentru testele complete Yamaha V-Max, vizitati Motorcycle Daily si Motorcycle USA. Specificatii tehnice complete gasiti aici.

Via | Faster and Faster

 

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.