Cauta in stiri

RSS Feed

motogp

Alvaro Bautista...cateva cuvinte inaintea campionatului

Costi Radoi | 19.03.2012
Foto ©: MotoGP

De cand proiectul Suzuki MotoGP s-a “scufundat”, Alvaro Bautista s-a vazut nevoit sa-si gaseasca un ghidon intr-o alta echipa. Iata ca a gasit un loc in saua unei motociclete Honda, a echipei San Carlo Honda Gresini, echipa din care a facut parte Marco Simoncelli.

Dupa intalnirea cu sponsorii, in Milano, Bautista a raspuns la cateva intrebari ale reporterilor. Iata cateva dintre declaratiile sale:

Reporter: Acest an se prezinta cu multe schimbari, nu numai in ceea ce priveste capacitatea motorului, ci si faptul ca esti pentru o alta echipa cu o alta marca. Cum te descurci cu aceste schimbari?

Alvaro Bautista: Pana acum, testele au decurs chiar foarte bine. Capacitatea cilindrica este diferita, dar si motocicleta si e cu totul altceva fata de Suzuki-ul condus pana acum. Sunt mult mai multe sisteme electronice si a trebuit sa invat sa le folosesc. Este si o putere mult mai mare decat cea a motoarelor de 800 cmc. Feeling-ul este pozitiv, deoarece de fiecare data cand am iesit pe pista am scos un timp mai bun. Mai este inca foarte mult de lucru, insa cred ca ne aflam pe drumul bun.

R: Ai incheiat testele de la Sepang satisfacut, desi vremea nu a fost prielnica si te-a tinut mai mult in boxa. La ce ar trebui sa mai lucrezi in cadrul testelor oficiale de la Jerez?

AB: La ultimul test nu am iesit mult pe pista, din cauza vremii, dar si a unei probleme cu motorul lui Pedrosa. Acest lucru s-a soldat cu un recall al motorului catre Honda Japonia si cu interdictia celorlati piloti Honda de a iesi pe pista in a doua zi de teste. Ne-ar fi placut sa mai incercam cateva setari ale geometriei pentru a ma simti mai confortabil pe motocicleta, dar exact la acest lucru vom lucra la Jerez. Pana la urma avem o baza buna, in ceea ce priveste sistemele electronice, iar, dupa cum am mai spus, Honda are mai multi parametri decat Suzuki, iar eu trebuie sa vad ce functioneaza pentru mine si ce nu. Va trebui sa pun lucrurile cap la cap pentru ca in 2 saptamani e prima cursa din acest sezon competitional.

R: Cum te simti fizic acum?

AB: Am lucrat la fizic si m-am pregatit, deoarece este o motocicleta de 1000 cmc si nu vreau sa obosesc repede.

R: Anul acesta vei conduce acelasi RC213V la fel ca Stoner si Pedrosa. Vafi exact aceeasi motocicleta sau vor fi diferente?

AB: Teoretic sunt 4 motociclete identice, 2 in echipa de uzina, a lui Bradl si a mea si toate au aceeasi baza si aceleasi siteme electronice. Diferenta este ca eu voi avea furca si amrotizorul spate de la Showa, ceilalti avand Öhlins, iar franele mele vor fi Nissin. Showa doreste sa reintre in aceasta competitie si-si doreste ca eu sa fiu rider-ul care lucreaza la dezvoltarea lor. In concluzie, toti 4 vom porni cam cu aceeasi motocicleta, insa pe masura ce vor fi facute schimbarile, pilotii de uzina vor avea intaietate.

R: Pornesti in acest campionat cu o culoare neobisnuita, negru, in memoria lui Marco Simoncelli…

AB: Da, un un mic semn de respect. Vom porni cu carenele negre, stiti ca motocicletele echipei sunt de obicei albe, asa ca acest an, in semn de respect si doliu, voi porni cu motocicleta neagra. Pe durata sezonului insa, motocicleta isi va schimba culoarea, iar catre finalul sezonului va fi inapoi alba.

R: Cum crezi ca te vei descurca stiind ca ocupi locul unui pilot care a lasat un gol atat de mare in comunitatea MotoGP si printre fani?

AB: Pai incerc sa nu ma gandesc la asa ceva. Sunt component al unei echipe profesioniste si ma concentrez pe ceea ce am de facut. Mereu va fi ceva pentru pilotul venit inainte in echipa, insa acum e o situatie diferita. Eu lucrez cu mecanici si tehnicieni diferiti si nu e chiar aceeasi situatie, nu simt ca as prelua toata greutatea pe umerii mei. Mi s-a acordat o sansa si vreau sa o fructific la maximum.

R: Crezi ca nivelul tehnic al echipei si motocicleta pe care o vei pilota iti vor permite sa faci un pas important in materie de rezultate?

AB: Da, sunt in echipa asta cu un scop, sa fac pasul inainte. Echipa a avut mereu un sprijin bun din partea HRC si piese de calitate. In acest an vom avea suportul Honda si in principiu si piesele necesare bataliei pentru pozitiile fruntase. Am incredere in echipa, echipa are incredere in mine, asa ca impreuna si cu suportul Honda cred ca ne vom descurca bine.

R: Despre lista favoritilor la titlu, desi ar fi placut sa fii acolo, totusi nu esti.

AB: Asa este, pentru moment. In mod logic favoritii la titlu sunt Stoner, campion in exercitiu, Lorenzo, care a terminat al doilea, Pedrosa, care mai are putin pentru a “fi acolo” si Doviziosa care a terminat al treilea. Cred ca intre ei se va duce batalia pentru titlu … Telul nostru este sa fim acolo, insa pentru moment doar favoritii isi vor apara pozitiile. Vom incerca sa fim acolo, dar deocamdata suntem inca in spatele lor.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.