Cauta in stiri

RSS Feed

declaratii

Calendarul MotoGP aflat sub lupa

06.01.2009
Foto ©: MotoGP

Majoritatea conducatorilor echipelor din MotoGP considera ca o reducere a numarului de curse din sezonul competitional nu ar avea aproape nici un efect, neluand in calcul aceasta optiune.

Avand in vedere actuala criza economica mondiala, ce forteaza producatori precum Honda, Yamaha si Ducati sa ia masuri de reducere a costurilor, si mai ales dupa ce Kawasaki si-a anuntat intentia de a parasi campionatul, una din propunerile principale a fost de a micsora actualul format de 18 curse pe an.

Intr-adevar, extinderea calendarului MotoGP la 18 curse a necesitat costuri suplimentare, dar majoritatea echipelor considera ca o eventuala reducere ar dauna campionatului.

Seful echipei Tech 3 Yamaha, Herve Poncharal, care este in acelasi timp presedintele International Race Teams Association, doreste chiar o continuare a extinderii sezonului competitional. Acesta a declarat: "Pentru mine 18 curse nu este prea mult. As prefera sa avem o cursa in plus decat inca doua sesiuni de teste. Cand mergi sa testezi in Sepang, Qatar sau Australia nu esti platit. Suta la suta din costuri sunt ale tale. Cand concuram in Malaezia sau Australia suntem platiti."

Livio Suppo, seful echipei de uzina Ducati, crede ca actualul format este crucial pentru a ajuta Dorna sa nu stopeze investitiile financiare in echipe, detinatorii drepturilor MotoGP subventionand masiv unele costuri pe care fabricile nu le suporta.

"Contributia Dorna adusa echipelor si producatorilor este in crestere si pentru a face asta au nevoie de venituri, iar un mod de a obtine fonduri este de a avea mai multe curse. Acesta este un compromis intre cat de mult contribuie Dorna si cat de mult cheltuim pentru a merge sa concuram." a declarat Suppo.

Sigurul care nu impartaseste opiniile exprimate mai sus este seful echipei Suzuki, Paul Denning, care este de parere ca reducerea calendarului competitional cu cel putin trei etape ar fi un lucru pozitiv.

"Cel mai evident mod de a reduce costurile este de a reduce numarul curselor. Cred ca o reducere la 15 curse ar insemna o economie de bani acceptabila pentru toata lumea implicata si nu ar afecta negativ publicitatea pe care o echipa o ofera sponsorilor. Daca se propune o varianta de marketing universala bazata pe 15 curse nu cred ca va afecta semnificativ acele venituri comparat cu 18 curse." a declarat Denning.

Via | MCN

 

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.